Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@21:11:02 GMT

دانش و مهارت محور توسعه ی صنعت دریایی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۶۷۶

دانش و مهارت محور توسعه ی صنعت دریایی

نشست تخصصی هم اندیشی ایزوایکو با اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  نشست تخصصی هم اندیشی ایزوایکو با اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان، عبدالله زاده مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان، منفرد رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان، مهرنوش ابراهیمی مدیر واحد آموزش و توسعه منابع انسانی ایزوایکو و  حمید رضاییان اصل مدیرعامل ایزوایکو در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضاییان اصل مدیرعامل ایزایکو با بیان اینکه صنعت دریایی کشور بزرگترین پشتیبان صنعت حمل و نقل دریایی کشور است، اذعان داشت: ایزوایکو به عنوان برندی بین المللی توانسته قوی ترین پشتیبان صنعت نفت و گاز در کشور باشد از همین رو با ساخت سکوهای گازی و نفتی موفق شده برترین جایگاه را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

استفاده ی حداکثری از نیروها و شرکت های داخلی در اجرای پروژه ها و افزایش سهم کشورمان در زمینه های ساخت و تعمیرات صنایع دریایی، اهدافی متعالی هستند که نیل به آنها گام موثری در جهت حضور در بازارهای بین المللی، اشتغالزلیی، افزایش ارزآوری و نیز جلوگیری از خروج منابع داخلی خواهد بود.

موفق شده ایم طی 10 سال دانش های مورد نیاز در صنعت دریایی را بومی سازی کنیم و خوشبختانه برای اجرا پروژه ها به هیچ نمونه ای خارجی نیاز نداریم.

نگاه مهندسی به صنعت تعمیر کشتی و سازه های فراساحلی، زیرساختی نوین و خونی تازه در رگ های بازار نفت و گاز منطقه، پیوند محکم صنعت و دانشگاه و رسیدن به اشتغال پایدار از دیگر اهداف مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران است.

امروزه افتخار کشتی سازی و کشور این است که محصول ایزوایکو یک برند بین المللی و دارای استاندار بین المللی است.

ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در ادامه نشست، گفت:هنرستان های فنی دو شاخه ی تحصیلی کارودانش و فنی و حرفه ای را دارند که باید با همکاری بیشتر زمینه را برای آموزش و خدمات آموزشی فراهم نمود.

هنرستان های فنی دو شاخه ی تحصیلی کارودانش و فنی و حرفه ای را دارند که باید با همکاری بیشتر زمینه را برای آموزش و خدمات آموزشی فراهم نمود.

در بحث هدایت تحصیلی دانش آموز آموزش باید از پایه آغاز شود تا بتواند با شناخت کامل برای آینده شغلی خود تصمیم گیری کند تا در نهایت به انتخاب شغل منجر شود.

با توجه به اشباع برخی از رشته‌ها و نیاز جامعه به نیروی انسانی مهارت دیده در رشته‌های فنی و کارودانش ضرورت دارد انتخاب رشته دانش آموزان به سمت بازار کار و کارآفرینی برای جلوگیری از بیکاری در سال‌های آتی انجام شود و اگر این هدایت تحصیلی بسمت صنایع سوق یابد قطعا” در به نتیجه ی مطلوبی خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت دریایی آموزش و پرورش استان هرمزگان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که دولت دنبال می‌کند افزایش سهم مردم در اقتصاد است، از این رو با توجه به ظرفیت‌هایی که در دریا نهفته است باید تلاش کنیم تا با تعریف پروژه‌های جدید ذیل سیاست‌های نه گانه توسعه دریامحور این هدف را تحقق ببخشیم.

وی با تاکید بر لزوم حاکم کردن روح مردمی بر توسعه دریامحور افزود: ضرورت دارد الزامات زیست محیطی کاملاً در طرح‌های دریاپایه رعایت شده و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: دریا فرصت‌های ناشناخته زیادی دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن‌ها به نتایج مثبتی دست پیدا کرد برای این مهم باید مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد تا این دو مکمل همدیگر باشند.

وی همچنین خواستار آغاز مطالعات و شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی دریا در کارگروه مطالعات دریاپایه شد تا در حوزه توسعه دریامحور با دست پر از سرمایه گذاران استقبال شود.

مهدی دوستی با اشاره به تعریف ۱۰ سکونتگاه ساحلی در سواحل جنوبی کشور، گفت: تکمیل کرویدورهای بزرگراهی در جنوب کشور از اهمیت استراتژیکی برای توسعه اقتصاد دریا محور برخوردار است از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به مسئولیت سنگین خود در این حوزه عمل کند چرا که کرویدورها می‌توانند مزیت‌های نسبی منطقه را ارتقا دهند.

استاندار هرمزگان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه توسعه دریامحور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر رونق گردشگری موجب توسعه بنادر آفتاب و چارک نیز خواهد شد از این رو انتظار داریم این مهم برای تقویت ارتباط زمینی کیش با سرزمین اصلی مورد توجه قرارگیرد.

کد خبر 6093803

دیگر خبرها

  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان