Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدی با تأکید بر اینکه ایران آرمان‌های بزرگ آمریکا را در دنیا زیر سؤال برده است، گفت: آمریکا در اقتدارطلبی مطلق دچار رکود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با مطالعه تاریخ صد ساله اخیر مشاهده خواهیم کرد که آمریکایی ها در تلاش بودند که با غارت منابع کشورها رشد اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را تقویت کنند تا از این طریق در جهان مسلط شوند و بتوانند در جهان به عنوان حکمران مطلق مقتدرانه فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، معادلات آمریکا را بر هم زد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی توانست در منطقه و جهان نهضت های آزادی بخش به وجود آورد و این در حالی بود که آمریکایی ها در تلاش بودند که با اقتدار بخشی به رژیم صهیونیستی بتوانند خاورمیانه بزرگ را شکل دهند تا جایگاهی برای ایران اسلامی نماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری شکست خورد، ابراز کرد: آنان جنگ را بر ما تحمیل کردند اما پس از جنگ، صدام سقوط کرد و جریان هایی که همراه با ایران اسلامی بودند، روی کار آمدند.

وی افزود: در سوریه دشمنان و به ویژه آمریکایی ها در تلاش بودند تا خط جبهه مقاومت را بر هم بزنند و آنجا را در دست گیرند و همچنین در لبنان نیز اقدامات آمریکایی ها با شکست مواجه شد؛ در یمن نیز پس از گذشت شش سال جنگ هنوز به نتیجه خود نرسیده اند و این در حالی است که جریان مقاومت روز به روز قوی تر می شود.

زاهدی بیان کرد: رویکرد بین المللی آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ بر هم خورد؛ این دولت که همواره حرف آخر را می زد؛ اما در شورای امنیت سازمان ملل نیز مشاهده کردیم که نتوانست کاری از پیش ببرد و حتی هم پیمانان اروپایی آمریکا نیز مقابل این دولت ایستادند و این نشان می دهد که در زمینه اقتدار طلبی مطلق در آمریکا رکود به وجود آمده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری افول آمریکا از درون و برون آغاز شده است و اتفاقاتی که در انتخابات این کشور رخ داد؛ نشان از آن دارد که پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب در خصوص افول آمریکا، پیش بینی عالمانه و حکیمانه ای بوده است که نمود این مهم را در تظاهرات، حمله به کنگره آمریکا و تقلب در انتخابات این کشور شاهد بودیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اقتدار حوزه دفاعی کشورمان در منطقه بسیار مهم است؛ چرا که ایران اسلامی با استقلال، قدرت دفاعی مطلق را در منطقه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه توفیقات علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می زند و آمریکایی ها نمی داند که چگونه باید با اقتدار ایران اسلامی مقابله کنند، تصریح کرد: در تاریخ ۷۰ سال گذشته و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، سابقه نداشته است که کشوری مسئولیت حمله به پایگاه آمریکایی ها را به عهده بگیرد؛ اما پس از شهادت سپهبد شهید سلیمانی به پایگاه آمریکایی ها موشک فرستادیم و رسما این اقدام را به عهده گرفتیم.

زاهدی با اشاره به اینکه توطئه هایی که آمریکایی ها انجام می دهند به واسطه این است که کشوری روی کار آمده که آرمان های بزرگ آمریکا را در دنیا زیر سوال برده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اثر توجه به ملت، استقلال، تکیه به توانمندی خود و با شعار ما می توانیم، توانسته در عرصه های مختلف موفقیت هایی را به دست آورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و فرهنگ انقلاب که در رأس آن عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و استکار ستیزی است، توانسته است توجه ملل مستضعف را جلب کند و جریان هایی در مقابله با آمریکا ایجاد شده که این جریانات موجب افول آمریکا از درون و بیرون شده است و طبیعی است که آنها نیز مقابله می کنند که البته این مقابله به فضل الهی شکست خورده است و روز به روز بر اقتدار و جایگاه ما در جهان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایران اسلامی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است