Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه گفت: اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان اسفند امسال در شهر صحنه افتتاح می شود.

محمدعلی زرندی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تمرکز هیات تنیس کرمانشاه روی توجه به رده های پایه، اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت ریاست هیات استان را برعهده گرفتم، توجه به قهرمان پروری با تمرکز روی رده های پایه از سنین هشت تا 16 سال را در اولویت قرار دادیم، چراکه سالها بود که دیگر خبری از ظهور قهرمانان را در این رشته نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: هرچند می دانستیم پرورش قهرمان کاری زمانبر است، اما تلاشمان را آغاز کردیم و با توجهی که به رده های پایه داشتیم، اکنون بعد از شش سال شاهد نتیجه دادن این تلاش ها هستیم.

رئیس هیات تنیس کرمانشاه ظهور پدیده ای جدید در تنیس کرمانشاه با نام "نیک یوسفیان" را از نتایج این تلاش ها دانست و افزود: این ورزشکار نوجوان پدیده تنیس کرمانشاه و از قهرمانان بزرگ این رشته در آینده تنیس کشور خواهد بود که اکنون نیز در سطح ملی حضور دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر نیک یوسفیان، چند ورزشکار دیگر هم داریم که باوجود سن کم، قابلیت های زیادی دارند و اکنون روی آنها کار می کنیم تا در آینده شاهد درخشش آنها در سطح ملی باشیم.

زرندی در ادامه این گفت و گو بااشاره به توسعه زیرساخت های رشته تنیس در کرمانشاه طی شش سال ریاستش بر هیات استان، افزود: علیرغم اینکه طی این مدت - بجز مقطع کوتاهی در دوره مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان - هیچ کمکی نه از سوی فدراسیون و نه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه دریافت نکرده ایم، اما در توسعه زیرساخت های رشته تنیس استان رشد خوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: هرچند براساس ماده 88 اماکن ورزشی دولتی را به شکل اجاره در اختیار بخش خصوصی و یا با اولویت در اختیار هیات های وررشی قرار می دهند و پس از اینکه اجاره ها به خزانه واریز شد، آن را دوباره به استان بر می گردانند تا در اختیار هیات ها قرار گیرد، اما تاکنون هیچ اعتباری به هیات ما نداده اند، این درحالی است که در ماه حدود چهار میلیون تومان اجاره مجموعه ای که در آن هستیم را می دهیم، بدون آنکه ریالی از آن برگشت بخورد.

زرندی تاکید کرد: یک هیات خود متکی هستیم که درآمدهایمان نیز از محل برنامه های آموزشی که داریم، تامین می شود.

وی افزود: با وجود اینکه درآمدی نداریم، هر چند که جزو وظایف هیات نبود و ما باید بیشتر تمرکز خود صرف توسعه تنیس و قهرمان پروری کنیم،  با اینحال مجموعه اختصاصی تنیس مجموعه ورزشی آزادی را بازسازی کردیم و شرایطی برای ورزشکارانمان فراهم شد تا بتوانند در آرامش تمرینات خود را ادامه دهند.   

رئیس هیات تنیس استان از تحقق برخی از برنامه های هیات برای توسعه این رشته در شهرستان ها هم یاد کرد و گفت: اسفند ماه امسال شاهد افتتاح اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان در شهر صحنه خواهیم بود که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول برنامه توسعه تنیس در شهرستان های استان از اولویت های هیات استان است و در این راستا اقداماتی در شهرستان جوانرود هم آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به جای خالی باشگاه های تنیس، ار همان ابتدا تلاش کردیم بخش خصوصی را راغب به احداث باشگاه های این رشته کنیم که این موضوع منجربه این شد تا شرکت پتروشیمی و شرکت گاز استان برای تاسیس باشگاه تنیس اقدام کنند و حتی شرکت پتروشیمی تصمیم به احداث سه زمین برای این رشته گرفته که با احداث این زمین ها تعداد زمین های تنیس استان به 9 زمین می رسد، در حالی که شش سال پیش فقط چهار زمین داشتیم.

زرندی در ادامه بااشاره به شیوع بیماری کرونا طی یکسال گذشته و رکودی که در بسیاری از رشته های ورزشی بوجود آورده، اظهار کرد: هرچند در چندماه اول شیوع این بیماری تمامی رشته های ورزشی تعطیل شدند، اما به تدریج تعدادی از رشته های کم برخورد و انفرادی همچون تنیس مجوز از سرگیری فعالیت را گرفتند.

رئیس هیات تنیس کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هر تایم تنیس دو و یا نهایتا چهار ورزشکار در داخل زمین هستند و از طرفی دیگر روباز بودن زمین ها باعث شده تا جزو ورزش های کم خطر قرار گیرد و ممنوعیتی برای ادامه فعالیت آن نباشد.

وی افزود: در دوسه ماه اولی که فعالیت خود را از سر گرفتیم، به دلیل ترسی که از ابتلاء به کرونا بین مردم ایجاد شده بود، ورزشکاران زیادی برای تمرین نمی آمدند، اما هرچه زمان گذشت شرایط بهتر شد.

زرندی در ادامه با تاکید براینکه روند فعالیت های آموزشی هیات تنیس استان طی ماه های گذشته متوقف نشده، اعلام کرد: البته از ستاد استانی مقابله با کرونا برای میزبانی تعدادی دوره آموزشی کشوری و مسابقات درخواست دادیم که متاسفانه مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كرمانشاه تنيس رئیس هیات تنیس تنیس کرمانشاه تنیس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه با حضور فرماندار بندرماهشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، رییس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، نماینده اداره کل پایگاه های وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در بندرماهشهر افتتاح شد.

فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد:

در آستانه روز ملی خلیج فارس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شد. بندرماهشهر ظرفیت بسیار زیادی ابعاد مختلف ارائه تاریخ و فرهنگ غنی خود در کرانه خلیج فارس دارد.

فرماندار بندرماهشهر گفت: افتتاحیه دو نمایشگاه را در روز ملی خلیج فارس داشته ایم. در گستره خلیج فارس تنوع فرهنگی بسیاری وجود دارد، این تنوع فرهنگی در قالب نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس از دوران باستان تا اخرین تغییر و تحولات خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های زیبای اقوام ایران که برآیندی از فرهنگ های متنوع و منحصر به فرد است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سارا عبادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر بیان داشت: از حمایت و همکاری فرمانداری بندرماهشهر، منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران، شرکت عملیات غیرصنعتی، پتروشیمی بندرامام، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، کانون فرهنگی هنری دایا، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، پژوهشگاه میراث فرهنگی، دریابانی و شیلات کمال تشکر را داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر افزود: نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس با این وسعت و اهمیت نقشه ها و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران برای اولین بار است که در استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار می شود.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی بیان داشت: باعث خوشحالی است که روز بزرگداشت خلیج فارس در بندرماهشهر حضور داشته ایم. همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده و افتتاح دو نمایشگاه بسیار ارزشمند قابل تامل است.

غلامعباس اویسی مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان برگزار کننده دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران زمین بیان داشت: خلیج فارس جان ما هست و با توجه به هجمه های رسانه ای که در این سال ها بر نام خلیج فارس بود تصمیم گرفتیم برای آشنایی نسل جدید یا z برنامه های در کناره خلیج فارس در بندرماهشهر برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال فراوان نسل نوجوان و جوانان شهر قرار گرفت

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از منظر پژوهش های مردم شناسی نیز در بندرماهشهر با حضور اساتید پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، ژیلا مشیری، زهرا زارع، مریم کیان، گیتی دشتکی و نازنین نوری نژاد برگزار شد.

دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایران، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهر دایر بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903164

دیگر خبرها

  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال