Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در زمینه حمایت از اصناف درخواست‌هایی برای ادامه ارائه تسهیلات صورت گرفته است.

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌ها و راهکارهای اتاق اصناف در حمایت از اصناف در صورت استمرار بیماری کرونا و جلوگیری از ابطال بیشتر پروانه‌های کسب مشاغل آسیب دیده اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا اصناف با مشکلات بسیاری رو به رو شده‌اند و به طورکلی ۸۷۰۰ پروانه تا پایان دی ماه ابطال گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این درحالی‌ است که تعداد کل ابطال پروانه‌ها در سال گذشته ۷۸۵۸ مورد بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد ابطال پروانه‌ها به حدود ۱۰ هزار عدد برسد و بخش عمده‌ای از این مساله به خاطر بیماری کرونا است.

بنانژاد خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از اصناف بسته پیشنهادی مفصلی از طرف اتاق اصناف ایران تهیه و برای هیات دولت ارسال شد که متاسفانه چیزی که در آنجا مصوب شد تنها امهال در زمینه تکالیف قانونی بود و به  طور کلی امکاناتی برای جبران خسارات اصناف در نظر گرفته نشد.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تاکید بر اینکه از طرفی تسهیلات دولت نیز مورد استقبال اصناف قرار نگرفته و زیر ۷ درصد اصناف از این موضوع استقبال کرده‌اند، بیان کرد: شرایط گرفتن این تسهیلات سخت بود و دارای  سود نیز هست. همچنین تصور می‌شد که این بیماری به زودی پایان می‌یابد. بنابراین بسیاری از اصناف از دریافت این تسهیلات خودداری کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: درخواست‌هایی برای ادامه ارائه این تسهیلات انجام شده است. همچنین در زمینه امهال برای تکالیف مالیاتی، هزینه‌های دستگاه‌های خدماتی و شهرداری‌ها پیشنهادهای مبسوطی را در قالب طرح  برای استانداری و برای ستاد مقابله با کرونا از طرف اتاق اصناف ایران ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق اصناف اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

کد خبر 849025 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • ۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان