Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:55:56 GMT

محصولات شست‌و شوی خودرو که مانع از زنگ زدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۷۲۹

محصولات شست‌و شوی خودرو که مانع از زنگ زدگی می‌شود

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری ‌نانو طیفی از محصولات مختلف برای تمیزکاری بخش‌های مختلف خودرو مانند موتور، بدنه و داخل خودرو ارائه کرده است که علاوه بر محافظت از خودرو باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زنگ زدگی در اجزای فلزی می‌شود.

به گزارش ایسنا، موتورشوی خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار، براق‌کننده چرخ و داشبورد خودرو و کارواش خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار از جمله محصولات یکی از شرکت‌های فناور است که به دلیل استفاده از نانوذرات عملکرد بسیار بهتری نسبت به محصولات رایج در بازار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلول کارواش خودرو این شرکت به‌علت ساختار فشرده‌ای که دارد، هنگام اعمال روی سطح بدنه خودرو از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار جلوگیری کرده و موجب خاصیت آبگریزی بدنه خودرو نیز می‌شود. این مواد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک می‌توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آن‌ها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل کند، همچنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. 

استفاده از براق‌کننده‌های حاوی نانوذرات باعث می‌شود که به‌علت ریز بودن این مواد، از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار و کثیفی ممانعت شده و با نرم‌تر شدن بافت لاستیک یا داشبورد از ایجاد ترک جلوگیری شود.

موتور خودرو به‌علت تماس با گرد و غبار، رطوبت و همچنین امکان تماس روغن، نیاز به شست و شو دارد تا بتواند بهتر کار کند، چرا که این آلودگی‌ها می‌توانند به اجزای داخلی و خارجی موتور صدمه وارد کنند. عدم استفاده از آب در شست‌وشوی موتور می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زنگ زدگی در اجزای فلزی شود؛ از این رو اسپری‌ها، محلول‌ها و شامپوها برای شست و شوی موتور به کار می‌رود.

محلول شوینده موتور خودرو این شرکت علاوه بر خواص حل کردن انواع روغن و چربی، دارای خاصیت آنتی استاتیک است که این مزیت موجب ممانعت از چسبیدن گرد و غبار بر سطح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوفناوری خودرو گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • عکس‌| پیام احساسی نکونام برای استقلالی‌ها؛ ذوق‌زدگی سرمربی آبی‌ها
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)