Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@23:27:43 GMT

واکنش آمریکا و انگلیس به اقدام تازه روسیه

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۸۴۷

ساعت 24-وزارت امور خارجه آمریکا در همسویی با متحدان اروپایی نسبت به اقدام مسکو در اخراج دیپلمات های سه کشور اروپا واکنش نشان داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیام توییتری نوشت: ایالات متحده اخراج سه دیپلمات اروپایی از روسیه به دلیل مشاهده کردن اعتراضات را محکوم می کند.

بلینکن در ادامه نوشت: این اقدام خودسرانه و غیرموجه آخرین خروج روسیه از تعهدات بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با آلمان، لهستان و سوئد همبستگی داریم.

واکنش آمریکا در حالی اتخاذ می شود که وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک کنند.

انگلیس اقدام روسیه را در اخراج دیپلمات‌های اروپایی ناپخته خواند

همچنین وزیر امورخارجه انگلیس اخراج دیپلمات کشورهای اروپایی توسط روسیه را تلاشی ناپخته برای منحرف کردن افکار خواند.

دومینیک راب در پیام توییتری نوشت: اخراج دیپلمات‌های آلمانی، لهستانی و سوئدی از روسیه تلاش خام مسکو برای منحرف کردن توجه‌ها از هدف قرار دادن رهبران مخالف، معترضان و روزنامه‌نگاران است.

وزیر امورخارجه انگلیس افزود: ما در برابر این اقدام غیر موجه با دوستان اروپایی همبستگی داریم.

به نوشته راب، پس از مسمومیت ناوالنی، این آخرین رخداد در یک سری اقدامات است که نشان می‌دهد دولت روسیه به قوانین بین المللی پشت کرده است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز رفتار مسکو در برابر "الکسی ناوالنی" منتقد کرملین را از مسمومیت تا دستگیری و اخراج دیپلمات‌های خارجی محکوم کرد.

مکرون در نشست مجازی شورای دفاع و امنیت فرانسه و آلمان گفت: با سه کشوری که دیپلمات‌های آنان اخراج شدند اظهار همبستگی می‌کنم.

وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را بخاطر شرکت در اعتراضات غیرقانونی در روسیه عنصر نامطلوب خوانده که باید خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: دیپلمات‌های شرکت کننده در اعتراضات در روسیه مطابق کنوانسیون وین سال ۱۹۶۱ در مورد مناسبات دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شده و به آنها اعلام شده است که در آینده نزدیک باید روسیه را ترک کنند.  

در این بیانیه آمده است: طرف روسی انتظار دارد که مراکز دیپلماتیک سوئد، لهستان و آلمان و کارکنان این مراکز در آینده معیارهای بین‌المللی را بطور کامل رعایت کنند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخراج دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل