Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون ۴ فیلم در روز‌های گذشته در کاخ جشنواره رونمایی شد که بیش از همه «ابلق» توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرده و تا دیروز در صدر محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: سه فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار، «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری و «مصلحت» اولین ساخته حسین دارابی، در روز‌های گذشته در کاخ جشنواره رونمایی شد و فیلم «مامان» به کارگردانی آرش انیسی نیز دیروز به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان این ۴ فیلم، «ابلق» بیش از همه توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرده و تا دیروز در صدر محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره قرار گرفته بود. در ادامه مطلب نگاهی به این ۴ فیلم داشته‌ایم.

ابلق

نرگس آبیار در ساخته جدید خود یعنی «ابلق»، سراغ مسئله مهمی رفته است که بار‌ها مطرح شده و جدید نیست، اما زاویه نگاه متفاوت او، این فیلم را تبدیل به اثر ویژه‌ای کرده است. قصه «ابلق» در منطقه‌ای به نام «زورآباد» روایت شده است که ساکنان آن سرپناه درست و حسابی به نام خانه ندارند و در فقر شدیدی زندگی می‌کنند. طراحی صحنه بسیار خوب فیلم، باعث شده این منطقه و لوکیشن‌ها کاملا قابل باور از آب دربیاید و دغدغه، سرگرمی و فرهنگ ساکنان آن برای مخاطب ملموس شود. فیلم شروع بسیار خوبی دارد، از همان ابتدا مخاطب را میخکوب می‌کند و لحظات نفس‌گیر آن، تماشاگر را همچنان تا پایان مشتاق نگه می‌دارد.

بازی بازیگران نقش‌های اصلی و حتی فرعی «ابلق» درخشان است و هوتن شکیبا با نقش و بازی متفاوت خود، تماشاگر را غافلگیر می‌کند. الناز شاکردوست نیز روی دیگری از توانایی خود را نشان داده و یک بار دیگر برای دست یابی به سیمرغ، خیز برداشته، اما بهرام رادان نتوانسته به اندازه این دو بازیگر موفق ظاهر شود.

تک تیرانداز

«تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری، از معدود آثار دفاع مقدسی جشنواره سی‌ونهم است و به سوژه جذابی، چون شهید عبدالرسول زرین تک‌تیرانداز ماهر و شاخص دفاع مقدس می‌پردازد که به «گردان تک‌نفره» مشهور شده است.

«تک تیرانداز» اگرچه از بعضی فیلم‌های دفاع مقدسی دهه‌های شصت و هفتاد بهتر است، اما در قیاس با آثار خوبی که در سال‌های اخیر در جشنواره فجر رونمایی شده، حرف چندانی برای گفتن ندارد و به نظر می‌رسد آن‌طور که باید و شاید، حق دفاع مقدس و سوژه جذابش را ادا نکرده است. فیلم از نظر پرداختن به یک قهرمان، روایت به نسبت مناسبی دارد و قهرمان قابل قبولی می‌سازد، اما فیلم نامه و اجرای آن در بعضی از فصول بسیار ضعیف است؛ به خصوص وقتی بعثی‌ها را نشان می‌دهد.

یک نبرد تن‌به‌تن با سلاح دوربین‌دار هم دارد که از نظر اجرا، بدترین فصل فیلم است. کامبیز دیرباز در نقش شهید زرین بازی استانداردی ارائه کرده، اما آن چنان همدلی‌برانگیز نیست و نمی‌تواند از امید‌های سیمرغ باشد.

مامان

داستان فیلم «مامان» اولین ساخته آرش انیسی، درباره یک خانواده با محوریت مادر خانواده است. فیلم تلاش می‌کند چالش‌های این مادر با سه فرزندش را که همگی پسر هستند، به تصویر بکشد و تضاد‌های آنان را در مقابل یکدیگر نشان بدهد، اما جز مادر خانواده اطلاعات زیادی از سه فرزند او به مخاطب داده نمی‌شود، بنابراین تماشاگر چندان از جزئیات روابط سه برادر با یکدیگر، علت اختلاف آن‌ها و رفتار‌هایی که دارند، سر در نمی‌آورد. یکی دیگر از ایراد‌های «مامان» کمبود قصه است که باعث می‌شود مخاطب را با خود همراه نکند و پایان‌بندی ضعیف آن هم تماشاگر را راضی نمی‌کند.

فیلم جز رویا افشار که بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته، بازیگر چهره‌ای ندارد. رویا افشار به عنوان نقش اصلی فیلم، به خوبی تغییرات لحظه‌ای عجیب‌وغریب این مادر را نشان می‌دهد و در نقش یک مادر عصبی، خسیس و لجباز، بازی باورپذیری داشته که نقطه قوت فیلم است. او پیشتر نقشی تا حدی مشابه را در «دشمنان» نیز ایفا کرده بود.

مصلحت

سیاسی‌ترین فیلم جشنواره، اثری از یک کارگردان فیلم‌اولی است که با یک داستان خیالی در بستر وقایع ابتدای انقلاب اسلامی، به مفهوم «مصلحت» می‌پردازد؛ ماجرای دادستانی که در دوراهی اجرای عدالت برای فرزندش قرار می‌گیرد. اگرچه شخصیت‌های اصلی فیلم خیالی‌اند، اما صراحت فیلم و همچنین روایت آن در سطوح بالای قوه قضاییه، ماجرا‌هایی ملتهب و حساسیت‌برانگیز ساخته است.

حسین دارابی در مقام نویسنده و کارگردان، پیچ‌ومهره‌های داستان «مصلحت» را محکم و دقیق درآورده و با شجاعت، ماجرا را تا انتها روایت کرده است. فیلم به‌خصوص در نیمه اول، ضرباهنگ بسیار خوبی دارد و با روایت سریع و پر از جزئیات، مخاطب را میخکوب می‌کند. نازنین فراهانی بهترین بازیگر فیلم است که با وجود بازی در نقش مکمل، اما در نیمه دوم اثر، نقش به نسبت پررنگی دارد. در عین حال وحید رهبانی و امیر نوروزی نیز بازی‌های باورپذیر و به اندازه‌ای داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید شیوه بلیت‌فروشی سینما‌های مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد برای دریافت برنامه کلیه سینماهای مردمی اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ابلق جشنواره فیلم فجر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا ابلق جشنواره فیلم فجر تک تیرانداز ترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟

ایتنا - جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.
جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.

به گزارش ایتنا، اظهارات انیستون به Page Six در زمانی بیان شد که تعداد کاربران تیک‌تاک به بیش از 1.5 میلیارد نفر رسیده بود و این اپلیکیشن در مناطق آسیایی و غربی به ویژه در ایالات متحده به محبوبیت فوق‌العاده ای دست یافته بود.

جنیفر آنیستون گفت که نمی‌خواهد در چالش‌های ترند شده در "تیک تاک" افراط کند و خاطرنشان کرد که زندگی او و دیگران را نابود می‌کند.

بازیگر سریال "دوستان" هشدار داد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

قابل ذکر است که جنیفر آنیستون در سال 2019 مدت‌ها بعد از پیوستن اغلب ستاره‌های هالیوود به معروف‌ترین اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، به پلتفرم اینستاگرام پیوست.

دیگر خبرها

  • پس از 12 سال: جدایی کاپیتان محبوب از دورتموند
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • هفت محبوب پرسپولیس در باشگاه صدتایی‌ها
  • اتفاق عجیب در آزادی/ این پرسپولیسی‌ها دیگر محبوب نیستند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • گلر استقلال محبوب ماند
  • تیپ خانم مجری محبوب تلویزیون در کنسرت مصطفی راغب | تصویر
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو