Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@03:00:08 GMT

تولید ۲۵ هزار گل و گیاه فصلی در مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۹۹۳

تولید ۲۵ هزار گل و گیاه فصلی در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از تولید و پرورش ٢۵ هزار انواع گل و گیاه فصلی در گلخانه شهرداری جهت کاشت در فضای سبز این شهر خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر مجموع فضای سبز شهری مشگین شهر ۴۷۸ هزار مترمربع و سهم هر شهروند از این مقدار ۷.۲ مترمربع است.

وی افزود: شهرداری گلخانه‌ای به مساحت ۴۷۰ متر مربع در پارک شهر احداث کرده که ۳۰ درصد گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در این گلخانه تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشگین شهر از تولید و پرورش ٢۵ هزار انواع گل و گیاه فصلی در گلخانه شهرداری جهت کاشت در میادین، بلوارها، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: تعداد ١۵ هزار شاخه انواع گل لاله، شب بو و جعفری و تعداد ١٠ هزار انواع رز و ترون و درختچه است که جهت کاشت در فصل بهار آماده می‌شود.

انوری آذر خاطرنشان کرد: نگهداری و احداث فضای سبز مشگین شهر امسال به بخش خصوصی واگذار شده و ۴۲ کارگر وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

شهردار مشگین شهر گفت: پایه چراغ‌های ١٢ متری بلوار استاد نادر الهی که در جریان تندباد اخیر دچار خسارت شده بود، ترمیم و بهسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات رسانی به شهروندان و جلوگیری از خسارت به تأسیسات روشنایی شهری، با تلاش نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری و تأسیسات شهری عملیات ترمیم و بهسازی پایه چراغ‌های بلوار استاد نادر الهی در کمترین زمان انجام و به اتمام رسید.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 473176

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مشگین شهر فضاي سبز شهري کاشت گل و گیاه شهرهاي ايران کشت گلخانه ای اردبیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مشگین شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان