Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی اعمال شده، اکنون دارای رتبه شانزدهم تولید علم جهان است و توانسته ۹۷ درصد داروی مورد نیاز بیماران را در داخل کشور تامین کند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز؛ پرویز کرمی افزود: ایران اسلامی در آستانه چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند خود به رغم تمام تحریم ها، جزو یکی از کشورهای پیشرو و مقتدر در حوزه علم و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر ما پژوهش، تحقیق و تولید علم داریم، در راستای رسیدن به مرجعیت علمی و فناوری در کنار حل مشکلات آنی و آتی کشور بوده و پژوهش‌های انجام شده برای اقتدار، قدرتمند شدن، ثروت افزایی و رفاه عمومی است.

کرمی ادامه داد: ایران اسلامی با داشتن چهار و نیم میلیون دانشجو و به همین تعداد فارغ التحصیل به سمت تولید علم رفت و از رتبه ۵۴ در سال ۲۰۰۵ به رتبه شانزدهم در سال ۲۰۱۹ رسید. ایران توانسته جایگاه خود را در بین شاخص های علمی و فناوری در مرجع جهانی به رتبه های زیر ۱۰ و تک رقمی نزدیک کند.

وی یادآور شد: ما رتبه چهارم تولید علم نانو در دنیا را داریم، رتبه هفتم در زیست فناوری، نهم در هوا و فضا، چهارم در سلول های بنیادی و در علوم شناختی و هوش مصنوعی دارای جایگاه خوبی هستیم. همچنین در بیشتر رشته ها در منطقه اول هستیم.

کرمی گفت: این ها حاصل عملکرد جوانان دانشمند و جهادگر ایران اسلامی است، ما توانستیم در اکثر حوزه ها تولیدکنندگان خوب و سازنده های خوبی باشیم.

وی اظهار داشت: در حوزه داروها ۹۷ درصد داروها را در داخل تولید می کنیم، در زمینه مایحتاج تجهیزات پزشکی، لوازم آزمایشگاهی و لوازمی که در پژوهشگاه ها و مراکز علمی نیازمند آن هستیم را عمدتا بومی سازی و ایران ساخت کرده ایم؛ این ها حاصل نمی شد مگر با اقتدار علمی که دانشگاه های ما با برون دادهای خود در اختیار ما گذاشتند.

کرمی افزود: ایران کشوری است که داشته های خوبی از بعد نیروی انسانی و منابع زیرزمینی دارد و حالا که ما از اقتصاد نفتی دور می شویم و به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش می رویم، آینده روبرو آینده امیدوارانه و روشنی برای ما است.

وی ادامه داد: اگر این تحریم های ظالمانه که خود این ها هم حاصل حب و بغض هایی است که نسبت به ایران دارند نبود، قطعا کشور پیشرفته تری بودیم. امیدوارم با تدبیری که دارد صورت می گیر، آینده اقتصاد دانش بنیان آینده خوبی برای ایران باشد.

ایرنا/

برچسب ها: وزارت بهداشت ، دارو ، تولید داخل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MQr

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت دارو تولید داخل تولید علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت