Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:24:13 GMT

۹۰ درصد پروژه‌های کشور پیوست فرهنگی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۸۲۷۱

۹۰ درصد پروژه‌های کشور پیوست فرهنگی ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طراحی پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما ۹۰ درصد از پروژه‌ها این پیوست را ندارد و مشکل اصلی نیز همین مسئله است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی معتمدی صبح امروز شنبه (۱۸ بهمن‌ماه) در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در مجموعه فرشچیان برگزار شد، اظهار کرد: حدود هشت ماه است که مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را از طرف وزیر ارشاد به اینجانب واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فرمایش‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت فرهنگ، ادامه داد: ماموریت‌هایی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظیر رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، استقلال فرهنگی و مصونیت جامعه از نفوذ فرهنگ اجانب، اعتلای آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف و شکوفایی استعدادها و روحیه تحقیق و ابتکار در جامعه، رواج فرهنگ و هنر اسلامی، آگاهی جهانیان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل واقوام مختلف به خصوص مسلمانان جهان و فراهم آمدن زمینه‌های وحدت میان مسلمین بیان شده است.

وی گفت: تمام بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر مبنای این ماموریت‌ها سیاست‌گذاری و حرکت کنند. ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر با به سمع و نظر مردم رسانده شود. فرهنگ زیربنای همه توسعه‌های کشور است، یعنی هر توسعه‌ای در کشور باید با زیرساخت فرهنگ اتفاق بیافتد.

معتمدی افزود: طراحی پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما ۹۰ درصد از پروژه‌ها این پیوست را ندارد و مشکل اصلی نیز همین مسئله است. این یک قانونی است که اجرا نمی‌شود. در شورای برنامه‌ریزی استان بارها درباره پیوست فرهنگی و رسانه‌ای پروژه‌ها تذکر دادم. کار تمام ادارات باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه "پیام‌های اصلی انقلاب را باید اطلاع رسانی کرد"، توضیح داد: با وجود تمام تحریم‌ها و تهدید انقلاب ما رو به جلو حرکت کرد. باید به امید به آینده و همچنین توانمندی جوانان بیشتر توجه شود. در حوزه هنر و فرهنگ هم باید به جوانان توجه ویژه شود.

تکمیل می‌شود....

کد خبر 473195

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سینمای اصفهان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیوست فرهنگی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جشنواره سرود فجر

نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره و حامد جلیلی مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی و دبیر جشنواره در اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی