Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،دهستان بی بی حکیمه با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت روز جمعه هفدهم بهمن مقصد سفر فرماندار و مسئولان شهرستان گچساران بود تا با توجه به شرایط کرونایی نیاز به مراجعه اهالی به شهر برای طرح مشکلات نباشد.

در حالی که تا پیش آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید مردم این دهستان در نزدیکی تاسیسات نفتی گچساران همواره از نبود کمترین امکانات اولیه گلایه داشتند اما به همت مسئولان محلی و کشوری در سال های اخیر برای دگرگونی امکانات زندگی مردم همت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که ظاهر زیبای این روستاها مانند سنگفرش،خانه های نوساز،فضای سبز،جدولگذاری ؛پارک های تفریحی حکایت از دگرگونی اساسی در سیمای روستاهای این منطقه دارد.

من به عنوان خبرنگار ایرنا از درخواست های مسئولان محلی مانند دهیارها هم می توانستم وضعیت خوب عمران وآبادانی روستاهای دهستان بی بی حکیمه (س) را درک کنم.

بهترین مصداق این ادعا در روستای بن پیر تحقق یافت جایی که مسئولان مهاجرت معکوس را دردساز می دانستند.

آنان معتقد بودند که پس از خدمات انجام شده در سال های اخیر تعداد ساکنان این روستا که پیش از این ۵۰ خانوار بود به ۱۰۰ خانوار رسیده و به دلیل ثبت نشدن جمعیت جدید اعتبار براساس جمعیت پیشین به روستا تعلق می گیرد و نیاز است تا میزان بودجه خدمات رسانی به روستاهای دهستان بی بی حکیمه افزایش یابد.

اهالی این روستاها با یادآوری عقب ماندگی های روستاهای دهستان بی بی حکیمه و نبودن هیچ گونه امکانات رفاهی تا همین چند سال پیش تاکید کردند اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم خدمات خوبی سال های اخیر در این خطه صورت گرفته است اما مشکل اشتغال جوانان هنوز به قوت خود باقی است.

آنان گازرسانی به روستای باباکلان در دولت تدبیر و امید که پیش از این با توجه به وضعیت کوهستانی،سخت گذر بودن منطقه و هزینه های زیاد غیرممکن اعلام شده بود را شاه بیت غزل طرح های اجرا شده سال های اخیر می دانند.

ایجاد روشنایی، تکمیل طرح در دست اجرای جاده دوگنبدان به باباکلان،انجام برق رسانی برای پمپاژهای کشاورزی و سرمایه گذاری جهت توسعه صنعت گردشگری از در خواست های اهالی این منطقه بود.

تلاش دولت برای توسعه روستاها  

فرماندار گچساران در این بازدید خدمات رسانی به روستاهای دهستان بی بی حکیمه در سال های اخیر را خوب ارزیابی کرد.

علیرضا اتابک اضافه کرد: عمران و آبادانی روستاها به عنوان یکی از راهکارهای رونق تولید همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده اما دهستان بی بی حکیمه به دلیل نزدیکی به تاسیسات نفتی در اولویت رسیدگی بوده است.

برنامه های دولت برای اشتغال و درآمدزایی

وی در پاسخ به دغدغه های مردم برای رونق اشتغال و وضعیت معیشتی در این منطقه اظهار داشت: تکمیل طرح مجتمع گردشگری نزدیک حرم بی بی حکیمه (س) در زمره طرح های جهش تولید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد:بر این اساس۱۱۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی ملی، استانی،تسهیلات بانکی ارزان قیمت و سرمایه بخش خصوصی برای تکمیل این طرح تصویب شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هکتار با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی تاکید کرد: با توجه به سفر سالیانه هزاران نفر برای زیارت بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم (ع) به این منطقه بهره برداری از مجتمع گردشگری مذکور می تواند ضمن درآمدزایی از راه اقامت زائران بازاری برای فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی مردم منطقه ایجاد کند. 

اتابک اجرای طرح آبرسانی به ۵۵۰ هکتار از زمین های دیم باباکلان به عنوان خدمات برجسته دولت تدبیر و امید در این منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: تامین برق پمپاژهای این طرح نیازمند تلاش برای تامین اعتبار است.

به گفته فرماندار گچساران ابراز داشت: براساس مطالعات انجام شده برای تامین برق پمپاژهای آبرسانی به زمین های کشاورزی باباکلان باید ۱۱ کیلومتر خط انتقال انجام شود.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تبدیل زمین های دیم به آبی به دلیل افزایش امکان دوره های کشت در سال و تضمین برداشت محصول با کیفیت حتی درشرایط خشکسالی می تواند نقش اثرگذاری در افزایش درآمد مردم داشته باشد.

اتابک به یکی از منابع درآمدی مردم روستای بن پیر اشاره کرد و افزود: زنبورداران و تولید عسل با توجه به استعداد منطقه مورد حمایت دولت از طریق پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

دیگر اقدامات برای توسعه 

وی تصریح کرد: برای سهولت عبور ومرور مردم،رفاه گردشگران ورساندن آسان محصولات تولیدی مردم منطقه به بازارهای فروش عملیات اجرایی طرح احداث جاده اصلی شهردوگنبدان به باباکلان با ۶۲۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید آغاز شد که هفت کیلومتر از این طرح احداث و آسفالت شده و۹ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

فرماندار گچساران در مورد روشنایی روستا نیز از دستگاه  های اجرایی متولی خواست تا برای اجرای طرح روشنایی تلاش کنند.

وی در پاسخ به درخواست مردم درباره گازرسانی به روستای بی بی حکیمه نیز عنوان کرد : به دلیل فاصله بیش از ۱۵ کیلومتری تعیین شده در قانون برای اجرای گازرسانی به این روستا تحقق این امر نیازمند تلاش بیشتری است که با کمک دستگاه های اجرایی متولی برای تحقق این مهم تلاش خواهد شد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید توسعه روستایی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید توسعه روستایی گچساران اخبار کنکور فرماندار گچساران دولت تدبیر و امید سال های اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان