Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین شلوشی» امروز (شنبه) در گفت وگو با ایرنا درباره موضوع هستهای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ماه های اخیر با ایجاد پرونده های اضافی، توانسته است که از نظر سیاسی به صورت ماهرانه و هوشمندانه ای پرونده هسته ای را مدیریت کند.
وی افزود: تیمی که در وزارت امور خارجه آمریکا امروز حضور دارد، همان تیمی است که در دوره شکل گیری برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی حضور داشت و اظهارات اعضای این تیم همگی نشان می دهد که واشنگتن تمایل به بازگشت به برجام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، این تیم معتقد است که بازگشت آمریکا به برجام برای  ممانعت از آنچه به زعم این تیم تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای می خواند و همچنین تفاهم بر سر پرونده موشکی در کنار بازگرداندن ثبات و امنیت در منطقه ضروری است.
شلوشی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران توانسته است که این باور را ایجاد کند که بازگشت به برجام تنها خواست تهران نیست، بلکه بیش از آن، یک خواست و نیاز جدی برای واشنگتن است.
وی افزود: نکته مهم دیگر در این پرونده، تاکید دولت دمکرات «جو بایدن» بر این می باشد که دولت ترامپ با اقدام خود مسئول توسعه سریع توان هسته ای و موشکی ایران بوده است.
به گفته وی، تیم جدید در وزارت امور خارجه آمریکا بر خلاف ترامپ که فقط به ایران اتهام می زد، سیاست های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین ترکیه را از عوامل تنش در منطقه برشمرده است.
وی ادامه داد: به غیر از فرانسه که دنبال فرصت طلبی در توافقنامه هسته ای است، به نظر می رسد که همه ذیطرف های برجام در صدد تعامل در قالب این توافقنامه بین المللی هستند.
شلوسی تاکید کرد که آمریکا به این باور رسیده که دوره های بدون توافق یا دوره تحریم ها، بیش از پیش ظرفیت های نظامی، علمی و فناوری ایران را توسعه داده است.

برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران دولت ترامپ واشنگتن ایالات متحده آمریکا جو بایدن بغداد پروندهٔ خبری پنجمین سالگرد برجام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران دولت ترامپ برجام جمهوری اسلامی ایران دولت ترامپ واشنگتن ایالات متحده آمریکا جو بایدن بغداد اخبار کنکور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود