Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:51:11 GMT

نخستین گفت و گوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۸۷۱۷

نخستین گفت و گوی تلفنی بلینکن با دیپلمات ارشد چینی

وزیر خارجه آمریکا در نخستین گفت و گوی تلفنی با یک دیپلمات ارشد چینی درباره مسائل مختلف از جمله حقوق بشر، هنگ کنگ و اوضاع تبت مذاکره کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی تاکید کرده است که ایالات متحده قاطعانه مسائل مربوط به حقوق بشر و ارزش های دموکراتیک در منطقه سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ را دنبال و پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن همچنین پکن را تحت فشار قرار داده تا کودتای نظامی در میانمار را محکوم کند.

واکنش چین به حضور ناو آمریکایی در تنگه تایواننماینده آمریکا در ژنو: بایدن به دنبال تعامل با چین است

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر این مساله پافشاری کرده است که ایالات متحده با متحدانش همکاری خواهد کرد تا چین را به خاطر تلاش هایش برای تهدید ثبات در هند-اقیانوسیه پاسخگو کند، از جمله اقدامات چین در تنگه تایوان.

اظهارات بلینکن در حالی است که نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: یک فروند ناوشکن آمریکایی پنجشنبه از تنگه تایوان عبور کرده است.این نخستین ناو آمریکایی است که از زمان تحلیف جو بایدن تاکنون از تنگه تایوان عبور کرده است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای افزود: این ناوشکن آمریکایی یک عبور عادی و معمولی را از طریق تنگه تایوان انجام داده است، آبراهی که چین و تایوان را از یکدیگر جدا می‌کند.

عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان بارها با مخالفت و خشم مقام های چینی روبرو شده است. چین عبور ناوهای خارجی از این منطقه بدون اجازه خود را نقض حاکمیت ملی پکن ارزیابی می کند. ولی آمریکا و سایر کشورهای متحد و هم پیمان واشنگتن این مسیر دریایی را یک آبراه بین المللی می دانند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خارجه آمریکا تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست‌های واشنگتن برای حمایت از تل آویو اعلام کرد که فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درحالیکه این کشور از هیچ اقدامی برای شرکت در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دریغ نکرده، گفت که روز چهارشنبه فهرستی از کارهایی که هنوز باید برای اسرائیل انجام شود را تهیه می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا متمرکز بر دستیابی به یک توافق آتش بس و آوردن اسرا به خانه است، هیچ بهانه یا تاخیر دیگری نباید باشد زمان برای اقدام حماس الان است.

بلینکن همچنین گفت که کار بیشتری باید برای مردم غزه انجام شود و اولین محموله‌های کمک مستقیم از اردن به گذرگاه بیت حانون روز سه‌شنبه حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد ساخت یک اسکله موقت توسط ایالات متحده برای کمک رسانی به غزه مدعی شد که تا هفته آینده این اسکله آماده می‌شود.

اهداف شوم آمریکا از ساخت بندر در غزه/ به نام فلسطین و به کام صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند