Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@15:30:48 GMT

تشویق مشروط صنایع کوچک

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۸۹۹۰

تشویق مشروط صنایع کوچک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسین مقیسه» در نشست خبری از چهار خدمت ویژه این صندوق برای صنعتگران به مناسبت فرا رسیدن ایام گرامی‌داشت انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد که در صورت پرداخت اصل بدهی تا پایان امسال، جریمه بدهکاران بخشیده می‌شود.

وی افزود: تداوم تحریم‌های ظالمانه، پاندمی کرونا و همچنین برخی مشکلات اقتصادی داخلی نظیر افزایش نرخ تورم و نرخ ارز، دشواری‌هایی را در یک سال گذشته برای صاحبان کسب‌وکارها رقم زده و اگر بتوان در این شرایط سخت گام‌هایی برای حمایت از آنان برداشت، ماندگار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیسه گفت: در این زمینه چهار اقدام ویژه برای مشتریان این صندوق و صنعتگران و تولیدکنندگان در نظر گرفته شده که در مورد نخست، اگر بدهکاران صندوق بتوانند اصل بدهی خود را تا پایان سال پرداخت کنند، جریمه آنان بخشیده شده و نرخ محاسبه بدهی همان ۱۴ درصد سالیانه خواهد بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ادامه‌داد: این نرخ، چهار درصد کمتر از نرخ مورد عمل بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار است و به صورت روزشمار و فقط به اصل تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی در تشریح چگونگی ایجاد بدهی، اظهار کرد: صندوق بر اساس قوانین بالادستی و اساس‌نامه خود، با صدور ضمانت‌نامه با نرخ ۱.۵ درصد به تامین کسری وثیقه صنعتگران صنایع کوچک کمک می‌کند تا بتوانند تسهیلات بگیرند.

این مسوول اضافه‌کرد: وقتی واحد تسهیلات گیرنده به هر دلیل نتواند در سر رسید به تعهدات خود به نظام بانکی عمل کند، بانک مبلغ ضمانت‌نامه را از صندوق دریافت می‌کند و اینجاست که بدهی صنعتگران به صندوق ایجاد می‌شود و باید همراه با جریمه به پرداخت آن اقدام کنند.

وی تاکیدکرد: اکنون به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، هیات مدیره صندوق طی مصوبه‌ای، از دریافت جریمه از بدهکاران صرف‌نظر کرده و اگر کسی تا پایان سال بدهی خود را تسویه کند، با همان نرخ ۱۴ درصد دریافت خواهد کرد.

مقیسه یادآور شد: اکنون میزان بدهی صنعتگران به صندوق به بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده که بخش عمده آن مربوط به چند سال گذشته است.

اقدامات ویژه صندوق در دهه فجر

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بیان‌داشت: صدور انواع ضمانت‌نامه پیمانکاری بدون ودیعه اول، با حداقل وثیقه و ۵۰ درصد تخفیف در نرخ‌های کارمزد برای صنایع کوچک، دیگر اقدامی است که از سوی صندوق در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

مقیسه افزود: این در حالی است که در شرایط عادی، تامین ضمانت‌نامه از سوی شرکت‌ها با مراجعه به بانک، پرداخت مبلغی بین پنج تا ۲۰ درصد سپرده به عنوان ودیعه و دادن وثیقه به بانک انجام می شود و در نهایت مشتری باید کارمزدی هم بابت صدور ضمانت‌نامه‌ها بپردازد.

این مسوول همچنین از فراهم کردن امتیازات ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صادرات‌محور خبر داد که می‌توانند با مراجعه به صندوق از انواع خدمات آن از جمله صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری و ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری با شرایط آسان استفاده کنند.

وی گفت: در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق و زیرمجموعه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد و همچنین تفاهم‌نامه موجود با بانک توسعه صادرات به‌روز رسانی شده است.

وی در تشریح خدمت چهارم نیز خاطرنشان‌کرد: با اصلاح برخی قوانین و مقررات صندوق، اکنون صندوق‌های پژوهش- فناوری و همچنین سایر صندوق‌های وابسته به دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و همه صندوق‌هایی که به واسطه قانون برای کمک و حمایت از فعالیت‌های تولید، صنعتی و غیره شکل گرفته نیز می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند

به گزارش ایرنا، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در حوزه صدور و تمدید ضمانت‌نامه در ارتباط با دو راهبرد «جهش تولید» و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه امسال در مجموع ۸۳۹ فقره ضمانتنامه تمدید یا صادر کرده است.

مجموع مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره و تمدیدی از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه گذشته ۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال بوده است.

طرح‌های دانش‌بنیان دارای مجوز، واحدهای صادراتی دارای سوابق صادراتی در سه سال گذشته، طرح های ایجادی با پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد، تامین سرمایه در گردش برای افزایش ظرفیت تولید واحدها، طرح های توسعه که با ظرفیت کامل در حال حاضر فعالیت می‌کنند و طرح های اشتغال‌زا (طرح‌هایی که نسبت سرمایه‌گذاری به اشتغال پایین داشته باشند)، اولویت‌های صدور ضمانت‌نامه محسوب می‌شوند.

کد خبر 583322 برچسب‌ها وام صنعت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وام صنعت صدور ضمانت نامه ضمانت نامه ها سرمایه گذاری صنایع کوچک تا پایان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات