Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:04:31 GMT

حریق ۳۲ هکتاری اراضی جنگلی و شهری در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۹۰۴۷

حریق ۳۲ هکتاری اراضی جنگلی و شهری در گیلان

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین جزئیات از حریق‌های حادث‌شده در گیلان طی روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی و ۱۰ هکتار از اراضی شهری در گیلان به‌صورت سطحی در پی وزش باید شدید گرم درگیر آتش شده است.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان گیلان در ۲۷ نقطه طی روز گذشته درگیر آتش بودند، افزود: آستانه‌اشرفیه، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، فومن و لاهیجان به ترتیب بیشترین درگیری را با آتش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از گیلان حریق وجود ندارد، گفت: حریق‌های روز گذشته همگی سطحی بودن و با حضور آتش‌نشانی، یگان حفاظت از جنگل، بسیج، هلال‌احمر و نیروهای مردمی اطفا شدند.

مرادی با اشاره به آتش‌سوزی‌ها در رشت، خاطرنشان کرد: نهالستان لاکان با ۹ هکتار، منطقه چپرپرد زمان با چهار هکتار و منطقه سیاه اسطلخ با یک هزار متر درگیر آتش و همگی مهار شدند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در فومن، گفت: منطقه مولسکام با 2000 مترمربع و منطقه حسین کوه شولم با یک هزار مترمربع طعمه حریق و مهار شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حریق‌های صورت گرفت در شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز گفت: منطقه لَلِه وَجِه سَر با یک هکتار از مناطق درگیر آتش در روز گذشته بوده است.

مرادی با اشاره به آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در شهرستان لاهیجان، خاطرنشان کرد: منطقه زُمیدان با دو هزار مترمربع، منطقه سوستان پایین با پنج هزار مترمربع، منطقه نارنج لنگه با دو هزار مترمربع، منطقه گرده کرف با دو هزار مترمربع، منطقه مازی با پنج هزار مترمربع و منطقه کلکش با چهار هزار مترمربع از جکله حریق‌های صورت گرفته در لاهیجان بود که به‌صورت کامل توسط یگان حفاظت، آتش‌نشانی و نیروهای مردمی اطفا شدند.

وی همچنین با اشاره به حریق‌های به وقوع پیوسته در شهرستان سیاهکل نیز گفت: منطقه بالارود با پنج هزار مترمربع، روستای خرارود بل یک هزار مترمربع و منطقه سعیدی سرا با چهار هزار مترمربع ازجمله مناطق درگیر آتش در روز گذشته بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین به آتش‌سوزی در رودبار نیز اشاره کرد و گفت: منطقه سیدان با ۳۰۰ مترمربع، منطقه دوآب با پنج هزار مترمربع، منطقه کلاشم با یک هکتار، منطقه حلیمه جان با دو هکتار، منطقه نورالعرش با یک هزار مترمربع، منطقه حبیب‌آباد با یک هزار مترمربع و منطقه رود آباد با دو هزار مترمربع ازجمله مناطق درگیر آتش در رودبار بود.

مرادی شهرستان تالش را نیز ازجمله شهرستان هیا درگیر آتش برشمرد و گفت: در منطقه اسالم و منطقه کله سرا حدود چهار هزار مترمربع از اراضی جنگلی به‌صورت سطحی درگیر آتش و تا شب‌هنگام مهار شدند.

وی همچنین با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی در شهرستان شفت نیز بیان کرد،  منطقه خلیلان چماچا با یک هکتار و منطقه پده با ۷۰۰ مترمربع روز گذشته درگیر آتش شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با برشمردن جزئیات حریق در شهرستان رضوانشهر، گفت: منطقه گنگلیوه خونی به ۲۰۰ مترمربع و منطقه کنکیزه خونی نیز با ۲۰۰ مترمربع روز گذشته طعمه حریق و خوشبختانه سریعاً با هماهنگی‌های صورت گرفته و حضور به‌موقع اطفا شدند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مدیریت بحران حریق اراضی جنگلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان پنج هزار مترمربع دو هزار مترمربع هزار مترمربع یک هزار مترمربع مترمربع و منطقه آتش سوزی یک هزار درگیر آتش روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه ‌جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، علی اربابی امروز _دوشنبه‌دهم‌اردیبهشت_ در نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دوره فعلی شورا، ۷۰ هزار متر مربع از فضای بجنورد آسفالت بود که این آمار پس از یکسال و در ۱۴۰۱ به ۱۸۰ هزار مترمربع رسید.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ میزان آسفالت بجنورد به ۲۳۱ هزار متر مربع رسید که برآورد می‌شود این مقدار در سال جدید به ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مترمربع برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: نبود کارخانه نوین و پیشرفته آسفالت از مهم‌ترین موانع بر سر توسعه جاده‌های شهری در بجنورد است که باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود.

اربابی تصریح کرد: نبود تقاطع همسطح در میدان‌خرمشهر بجنورد بعنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر است که در گام اول نصب چراغ قرمز انجام شد، اما پاسخگوی نیازهای میدان نیست و برای سال جاری به منظور ایجاد تقاطع هم‌سطح در آن بودجه در نظر گرفته شده‌است.

وی اضافه کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی در بجنورد نیز بعنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مدیریت شهری در نظر گرفته‌می‌شود.

یوسف مغروری، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بودجه شورای شهر ۸۹۴ میلیارد تومان بود که در سال جاری به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: بر اساس احصای شرایط بجنورد به منظور به حد نرمال رساندن حوزه‌های مختلف شهری، سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای شورای شهر نیاز بود که به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بجنورد افزود: شورای شهر بجنورد پنج کارگروه درآمدی را در راستای تحقق و تخصیص بودجه سال ۱۴۰۳ تشکیل داده است.

کد خبر 749121

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها