Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان در روز سوم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس فیلم های "روشن" و "روزی روزگاری آبادان"در دو سینما ستاره شهر و ستاره جنوب بندرعباس به اکران درآمد که با توجه به حضور بازیگران مطرحی چون فاطمه معتمدآریا، رضا عطاران، سارا بهرامی و محسن تنابنده در دو فیلم اکران شده استقبال مناسبی از هر دو فیلم شاهد بودیم به گونه ای که شاید شلوغ ترین روز جشنواره فجر تاکنون در بندرعباس را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی روزگاری آبادان

فیلم روزی روزگاری آبادان به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ با تهیه‌کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی به اثری رنج‌کشیده و صادق تبدیل می‌شود که درد و رنج انسانی ناشی از جنگ‌طلبی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

موضوع فیلم

داستان فیلم روزی روزگاری آبادان درباره خانواده آقای مصیب چرخیده است که در روزهای پایانی سال برای عید نوروز آماده می‌شوند. از آن‌جایی که مصیب به تریاک اعتیاد دارد، عدم دسترسی‌ به این ماده مخدر اعصاب و روانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گاهی اوقات رفتارهای جنجال‌برانگیزی را از سوی او به همراه دارد که خانواده‌اش را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. این درگیری‌های خانوادگی که شامل مجموعه قابل‌قبولی از رازهای مخفی‌شده، دروغ‌های لورفته و حرف‌های تکراری می‌شود...

نقد کارشناسی

یک منتقد سینما در خصوص این فیلم به ایسنا، گفت: فیلم روزی روزگاری در آبادان یک فضای واقعی و جدی همراه با تنش داشت و یک فضا غیرواقعی پس از اصابت موشک به خانه بود.

رضا هاشمی زاده با بیان اینکه بازی بازیگران بسیار مناسب بود و به دل می نشست، تصریح کرد: بخش دوم مربوط به زمانی بود که خبر اصابت موشک را در تلویزیون مشاهده کردند و فضا را به سمت غیرواقعی کشاند.

وی با اشاره به اینکه در این فضا مصائب و مشکلات مردم درگیر مناطق جنگ زده را مانند آشفتگی، اعتیاد پدر خانواده، ویرانگی بعد جنگ، درماندگی جوانان و مشکلات دیگر را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: حرف زدن موشک ایده خوبی بود و خانه در آبادان استعاره از مناطق درگیر جنگ و خودکامگی استعمارگران است که سبب از بین رفتن بی گناهان می شود و این خانواده نمادی برای همه جای دنیا می تواند باشد.

این منتقد سینما در پایان گفت: به خوبی فیلم به دل می نشست و خوب از آب درآمده و تمامی بازیگران به خوبی از ایفای نقششان درآمده بودند و در لایه های پنهان می شد تصویری از یک خانواده ایرانی دید که هم به سنت ها پایبند هستند و در کنار هم از خودگذشتگی نشان می دهند و رنگ فیلم گرم و اصلا خسته کننده نبود.

روشن

فیلم روشن با بازی رضا عطاران و سارا بهرامی و به کارگردانی روح‌الله حجازی که ششمین اثر این کارگردان است. فیلم ایرانی روشن جزو آثاری است که می‌توان گفت به دلیل تجربه و کارنامه هنری مطرح کارگردان، این فیلم فروش بی‌نظیری در سینمای ایران خواهد داشت.

موضوع

روشن، مرد میانسالِ عشق بازیگری نمی‌تواند خانه ثبت نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند.

نقد کارشناسی

یک منتقد سینما در خصوص این فیلم به ایسنا، گفت: حجازی فیلمسازی است که کارکرده و باتجربه است و فیلم های مختلفی از وی به نمایش درآمده و این فیلم برخلاف اسمش بسیار تاریک و قصه انسان های مستاصل را بیان می کند.

رضا هاشمی زاده با بیان اینکه در این فیلم شاهد افرادی هستیم که به دلیل فسادهای صورت گرفته گریبانگیر مشکلات زیادی شده اند، تصریح کرد: با توجه به سوابق طنزی که از عطاران در ذهن است، این نقش چندان با کاراکتر عطاران تطابق نداشت.

وی با اشاره به اینکه فیلم اشاره زیادی به جامعه امروزی، وعده های اشتغال و مسکن و فساد اداری شده است، خاطرنشان کرد: گاهی این شخصیت مرزهای واقعیت و فرا واقعیت برایش بهم می خورد و به دلیل علاقه به سینما دیالوگ های ماندگار سینما را در موارد مختلف بیان می کرد.

این منتقد سینما با بیان اینکه یک درام اجتماعی تلخ را شاهد بودیم و با یک تلخی و خودسوزی فیلم به پایان رسید، اظهار کرد: فیلم جای کاهش زمان داشت و این فیلم مخاطب خاص خود را دارد و روح فیلم کلی فیلم بازنمایی جامعه امروز بود که برخی اتفاقات و رویدادهایی رخ می دهد که طبقه فرودست زیر مناسبات فسادگونه در حال متلاشی شدن هستند.

هاشمی زاده اضافه کرد: در کل فیلم روشن فیلمی خوب اما تلخ بود و به خوبی این تلخی را به بیننده می توانست انتقال دهد.

برنامه امروز ۱۸ بهمن

"شیشلیک" و "زالاوا" شنبه ۱۸ بهمن به ترتیب در ساعت های ۱۵ و ۱۸ در سینما ستاره جنوب بندرعباس و  "زالاوا" و "شیشلیک"  در ساعت های ۱۵ و ۱۸ در سینما ستاره شهر بندرعباس به اکران درخواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فیلم فجر روزی روزگاری آبادان منتقد سینما شاهد بودیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد