Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@23:55:56 GMT

پاکستان ۱۷ملوان ایرانی را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۹۵۲۱

هفده نفر دیگر از ملوانان ایرانی از زندان شهر کراچی پاکستان آزاد شده و به میهن اسلامی بازگشتند.

بخش اطلاع رسانی سرکنسول ایران در کراچی اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق ایرانیان خارج از کشور و با پیگیری‌های کنسولگری کشورمان در کراچی، ۱۷ نفر دیگر از ملوانان ایرانی از زندان شهر کراچی پاکستان آزاد شده و از طریق پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این ملوانان، حدود چهار ماه پیش به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای سرزمینی پاکستان به دست نیروهای آژانس امنیت دریایی این کشور بازداشت و روانه زندان شده بودند.

با آزادی این تعداد ملوان، در مجموع ۱۰۱ ملوان ایرانی که همه آنان به اتهام مشابه توسط نیروهای پاکستانی دستگیر شده بودند، با پیگیری کنسولگری ایران در کراچی، آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

پیش تر «احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی در ملاقات‌های خود با مقامات پاکستانی از آنها خواسته شده تا نسبت به ورود سهل‌انگارانه صیادان ایرانی به آب‌های سرزمینی آن کشور با رأفت بیشتری برخورد نمایند و حتی‌الامکان آنان را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت نمایند.

وی اظهار کرد: از مالکان لنج‌ها و صیادان عزیز ایرانی می‌خواهیم بیش از پیش دقت کرده و از نزدیک شدن به حریم مرزهای آبی دو کشور اجتناب نمایند، زیرا روند اداری در پاکستان پیچیده بوده و کار پیگیری و آزادی زندانیان ایرانی دربند، ماه ها زمان می برد.

گفته می‌شود تقریبا ۲۶ نفر دیگر از ملوانان ایرانی در زندان پاکستان به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی این کشور محبوس هستند که تلاش‌ برای آزادی آنان و بازگشت به کشورمان ادامه دارد.

برچسب ها: ملوان ، پاکستان ، کنسول ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MRF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ملوان پاکستان کنسول ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آمارهای رسمی، تجارت ایران و پاکستان در شرایطی تقریبا پایاپا در حال رشد است و بر اساس ظرفیت های دو کشور، برای رساندن رقم تجارت دو جانبه به 5 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

کد خبر 849423 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و پاکستان تجارت خارجی پاکستان

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند