Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز درباره اینکه آیا ترامپ باید همچنان گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت کند گفت: «من فکر نمی‌کنم. چرا که همه دیدند رفتار دمدمی‌مزاج او چگونه به شورش منجر شد.» اشاره بایدن به شورش اوباش بود که روز ششم ژانویه به تحریک ترامپ به کنگره هجوم بردند و آنجا را اشغال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این، در کاخ سفید رسم بود گزارش‌های اطلاعاتی هفتگی به رئیسان جمهوری پیشین داده می‌شد. حالا ترامپ شاید نخستین ساکن کاخ سفید باشد که پس از خروج از آنجا دیگر به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی نخواهد داشت. ضمن اینکه او پس از حدود ۱۵۰ سال نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده لقب گرفت که در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نمی‌کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد بایدن در پاسخ به آن رفتار عجیب، ترجیح داده این‌گونه تلافی کند.

ترامپ هفته آینده برای دومین بار استیضاح می‌شود و بهانه، شورش هواداران او در روز ششم ژانویه است؛ رفتاری که سناتورها و نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه معتقدند با تحریک رئیس جمهوری وقت آمریکا رخ داده است. او در چهار سال حضور در کاخ سفید به تحقیر کردن جامعه اطلاعاتی شهره بود و گفته می‌شد حوصله ندارد در نشست‌های اطلاعاتی طولانی شرکت کند.

بایدن در پاسخ به این پرسش که چه چیز بیش از همه در رسیدن اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی‌شده به ترامپ نگرانش می‌کند گفت: «ترجیح می‌دهم بلندبلند گمانه‌زنی نکنم. معتقدم نیاز نیست او به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد. قرار است این اطلاعات به کدام درد ترامپ بخورد؟ جز اینکه احتمالا اشتباه کند و چیزی بگوید.»

کد خبر 583290 برچسب‌ها آمریکا - دونالد ترامپ آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ آمریکا جوزف بایدن گزارش های اطلاعاتی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین