Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یک نماینده مجلس گفت: غیر از تولید راهی برای حفظ ارزش پول ملی و مهار تورم در اختیار نداریم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره مهمترین اولویت‌های بانک مرکزی به ویژه در سال 1400 گفت: از آنجا که یکی از وظایف بانک مرکزی نظارت و کنترل سیاست‌های اقتصادی و پولی است، بنابراین باید تکالیف بانک‌ها را به آن‌ها اعلام کند و برمواضع درست خود ایستادگی به خرج دهد تا در بخش خصوصی و تولیدی دست به تغییراتی زنند، چراکه مهمترین مشکل کشور به حوزه تولید برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اضافه کرد: غیر از تولید راهی برای حفظ ارزش پول ملی و مهار تورم در اختیار نداریم. تولید را باید به عنوان یک اهرم مهم مدنظر داشته باشند و علاوه بر بانک مرکزی تمام حوزه‌های اقتصادی نیز باید به این سو بسیج شوند.
این نماینده مجلس درباره تقویت ارزش پول ملی در نتیجه کاهش قیمت ارز طی یک یا دو ماه اخیر اظهار داشت: اقداماتی در این مسیر صورت گرفته است ولی هنوز با رقم مدنظر فاصله داریم. بانک مرکزی برای مهار قیمت ارز باید از تمام قدرت کشور با توجه به اختیاراتی که سران سه قوه به این نهاد پولی داده‌اند، استفاده کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص تصریح کرد: بانک مرکزی باید راهی یابد تا ارزهایی که خارج هستند، وارد کشور شوند. چه آن‌هایی که به بخش صادرات کالاها ارتباط دارند و چه آن بخش از ارز که به فروش نفت ربط پیدا می‌کند. در صورتی که این مشکل برطرف شود پول ملی تقویت خواهد شد.
کوچکی‌نژاد درباره محورهایی که بانک مرکزی باید برآن‌ها تمرکز داشته باشد، توضیح داد: بانک مرکزی باید بر بانک‌ها و موسسات مالی- اعتباری(خصوصی، دولتی یا شبه دولتی) کنترل داشته باشد. همچنین از ازدیاد نقدینگی در بازار ممانعت به عمل آورد زیرا در پیش گرفتن رفتاری غیر از این خطر محسوب می‌شود و ممکن است به طوفان منجر شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارزش پول ملی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟