Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی گزارش دادند که دور جدید اقدامات برای تشکیل دولت در این کشور پس از بازگشت سعد حریری از سفر‌های خارجی آغاز می‌شود. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع آگاه از روند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که شمارش معکوس برای آغاز فعالیت‌های جدی جهت تشکیل دولت بعد از بازگشت «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان از خارج طی دو روز آینده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منابع گزارش دادند که دور دوم سفر‌های خارجی سعد حریری شامل قاهره و ابوظبی و به ویژه پاریس است که این روز‌ها با هماهنگی ایالات متحده وارد روند بحران لبنان شده است.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که دولت آینده متشکل از وزیران متخصص خواهد بود و اولویت این دولت اقدام به اجرای برنامه‌ها و اصطلاحاتی است که مورد تایید جامعه جهانی برای حمایت از لبنان باشد. همچنین احتمالا انتخابات زودهنگام پارلمانی در مه ۲۰۲۲ انجام شود.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک فرانسه درباره سفر قریب الوقوع نماینده «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به بیروت صحبت کرده‌اند، اما تاریخ سفر وی هنوز مشخص نشده است.

اطلاعات حاکی از آن است که نماینده رئیس جمهور فرانسه منتظر پایان سفر حریری به پاریس مانده که انتظار می‌رود امروز بعد از اتمام سفر وی در قاهره و ابوظبی انجام شود.

برخی منابع لبنانی نیز گزارش دادند که سفر حریری به فرانسه همزمان با تصمیم امانوئل ماکرون برای سفر به عربستان سعودی و دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان صورت می‌گیرد.

منابع دیپلماتیک غربی در ریاض اعلام کردند که امانوئل ماکرون قصد سفر به عربستان در نیمه ماه جاری میلادی و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی را دارد.

این منابع که نامشان را فاش نکردند، افزودند که پرونده هسته‌ای ایران و تقویت همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه نظامی و نیز اوضاع لبنان در صدر جدول گفتگو‌های فرانسوی-سعودی است. طرف سعودی نیز همتای فرانسوی خود را در جریان آخرین رویداد‌های یمن قرار خواهد داد.

این منابع اعلام کردند که تلاش‌های فرانسه در لبنان و اهمیت حمایت سعودی از آن برای خروج لبنان از بحران کنونی و حرکت به سوی تشکیل کابینه، از دیگر محور‌های گفتگو میان ماکرون و مقامات سعودی خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که دیدار ماکرون به عربستان دو روزه باشد.

از سوی دیگر «حمد حسن» وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان گزارش داد که این کشور ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه در مقابله با شیوع کرونا نیازمند بازگشایی تدریجی است.

حمد حسن پس از جلسه کمیته وزرا با اشاره به فوت ۹۸ نفر ناشی از کرونا که روز جمعه ثبت شد اعلام کرد که اقدامات بعدی جهت مقابله با شیوع کرونا توسط طرح حفاظت از خانه هفته آینده با ابتکار انجمن پزشکان و صلیب سرخ و نهاد‌های مدنی آغاز می‌شود.

حسن گفت که در خلال این جلسه طرح کمیته ملی برای واکسن کرونا تصویب شده و حاضران بر تلاش جدی برای تامین واکسن کرونا از طرف‌های مختلف در کوتاه‌ترین بازه زمانی تاکید کردند. همچنین برخی بیمارستان‌های خصوصی نیز درصد افزایش تعداد تخت‌ها هستند و این طرح در بیمارستان‌های دولتی نیز در حال انجام است.

«محمد فهمی» وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان نیز به نوبه خود در این زمینه اظهار داشت که طرح بازگشایی تدریجی کشور از ۸ فوریه در چهار مرحله آغاز می‌شود که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی گفت که طی این چهار مرحله شاخص‌های بهداشتی در هر یک از آن‌ها بررسی می‌شود و وزارت بهداشت باید میزان آمادگی بخش پزشکی و تعداد تخت‌ها برای مراقبت منظم از بیماران را تعیین کند.

«حسان دیاب» نخست وزیر در دولت پیشبرد امور لبنان نیز در جلسه کمیته وزرا به این منظور اعلام کرد که چهار برنامه برای مقابله با اپیدمی کرونا در دوره آینده در نظر گرفته‌ایم:

- طرحی برای بازگشایی تدریجی کشور؛ زیرا نمی‌توان یک باره به طور کامل کشور را باز کرد.

- طرحی برای بعد از بازگشایی کشور که شامل ۳ برنامه است: افزایش تعداد تست‌های کرونا، پیگیری مراقبت‌های مربوط به پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها.

- طرح اضطراری بهداشتی که شامل تهیه دستگاه‌های تنفس مصنوعی در خانه‌ها با همکاری صلیب سرخ و شهرداری‌هاست.

- طرح ملی واکسیناسیون که توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

حسان دیاب گفت که اکنون در یک مرحله بسیار حساس هستیم و نمی‌توانیم بدون برنامه عمل کنیم. همه لبنانی‌ها نیز باید مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را برای محافظت از خود و خانواده‌هایشان ادامه دهند. در این مرحله تعطیلی برخی از بخش‌ها به پایان می‌رسد و برخی از بخش‌های کشور نیز تا حدی بازگشایی خواهد شد، همچنین برخی بخش‌ها طبق شرایط خاص می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تست کرونا ۳۰۷۱ نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و با این حساب تاکنون ۳۱۵۳۴۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین ۱۹۶۴۳۰ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و با فوت ۹۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته آمار کل مرگ و میر‌ها به ۳۴۹۵ نفر رسیده است.

در همین ارتباط وزارت بهداشت لبنان مجوز اضطراری استفاده از واکسن کرونای اسپوتنیک وی روسیه را صادر کرد. براساس این مجوز وارد کنندگان مجاز دارو می‌توانند این واکسن را به لبنان وارد کنند.

«شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در تماسی تلفنی با الکساندر روداکوف سفیر روسیه در این کشور از وی خواسته، ۲۰۰ هزار دوز از این واکسن روسی را به لبنان ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعد حریری دولت لبنان ماکرون دولت پیشبرد امور لبنان گزارش دادند وزارت بهداشت تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)

به تازگی عکسی از ژیلا صادقی در فضای مجازی منتشر شد و تیپ و استایل متفاوت او مورد توجه قرار گرفت. به نظر می‌رسد این تصویر در حاشیه یکی از سفرهای او به خارج از کشور گرفته شده است. چندی پیش این مجری با حضور در برنامه برمودا اظهار کرده بود که شهروند آمریکاست و شاید به آمریکا برگردد.

به گزارش برترین ها، این عکس ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران رو به رو شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد