Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر گراوند گفت: در کشورهای اسلامی که زنان فقط می‌توانند گردی صورت خود را نشان دهند، میزان عمل‌های جراحی چندین برابر کشورهای دیگر است و این رقم نیز روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش برنا؛ طبق نوشته نشریات و اخبار آمارعمل‌های جراحی زیبایی در بسیاری از کشورهای جهان روندی رو به رشد داشته ‌است و از آمریکا، ژاپن، کره و استرالیا نیز خبر رسیده که درصد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی بسیار بالا رفته و افراد در صدد هستند که این دوران را به دوران طلایی رسیدن به چهره ایده‌آل خود تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی علت این افزایش را وجود محدودیت‌ها و دورکاری دانستند و عده‌ای هم افزایش آن را به زدن ماسک ارتباط دادند و معتقدند از آنجایی که با انجام بسیاری از جراحی‌ها زیبایی باید از ماسک استفاده کرد الان بهترین فرصت برای انجام آن عمل‌هاست اما باید دید اعداد و ارقام جراحی‌ها زیبایی در ایران هم افزایش پیدا کرده است؟ دلیل افزایش جراحی‌های زیبایی بین خانم‌های ایرانی چیست؟

اردشیر گراوند، پژوهشگر اجتماعی و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به دلیل افزایش جراحی‌های زیبایی در کشورمان گفت: وقتی نوع نگاه و تفکر سیستم فرهنگی یک جامعه معطوف به مغز انسان‌ها باشد افراد به سمت کتاب، سینما، تئاتر و موضوعات فرهنگی کشیده می‌شوند، وقتی سیستم فرهنگی دل افراد را معیار ارزش قرار ‌دهد، افراد به سمت مسلک عارفانه می‌روند اما گاهی سیستم فرهنگی جامعه از این ارزش‌های پایه خود غافل می‌شود و فقط به جیب، پول و ظواهر افراد توجه می‌کند که در این صورت افراد هرکاری می‌کنند تا زیباترین فرد باشند چون افراد دیگر جامعه زیبا هستند و اصلا نمی‌توان زشت بود بنابراین به سمت جراحی‌های زیبایی، استفاده از محصولات آرایشی، لباس‌های مد و... کشیده می‌شوند و زیباتر بودن تبدیل به رقابت بین آنها می‌شود.

او افزود: در این وانفسا دو کشش زور می‌زنند؛ یکی جهان بازار و گردش پول است و دیگری ارزش‌های اخلاقی و انسانی که در حال حاضر در کشور ما زور بازار، تبلیغات و گردش پول چربیده و توانسته موفق شود به همین دلیل زنان و حتی مردان دنبال زیباتر شدن هستند و برای رسیدن به آن پول هنگفتی نیز خرج می‌کنند.

گراوند تاثیر کرونا بر افزایش جراحی‌های زیبایی را رد کرد و ادامه داد: به اعتقاد من کرونا هیچ تاثیری در افزایش جراحی‌های زیبایی ندارد و اینکه گفته می‌شود افراد دورکار هستند، کارشان کمتر است، از ماسک استفاده می‌کنند و... عامل اصلی افزایش جراحی‌های زیبایی در ایران نیست و مشکل اصلی در ارزش‌های جامعه است که فقط ظواهر و زیبایی‌ها را نشانه گرفته است وگرنه اگر بخواهیم به اوضاع و احوال کرونا در کشور نگاه کنیم اتفاقا بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی فراوانی شدند و عده زیادی کارشان را از دست دادند و اوضاع و احوال روانی‌شان خوب نیست پس کرونا بهانه خوبی برای افزایش جراحی‌ها زیبایی نیست و نمی‌توان به آن تمسک جست.

این جامعه شناس تصریح کرد: یک جامعه با 90 درصد باسوادی چرا باید آنقدر در بند دماغ، پوست، لب، لباس و.. باشد؟ واقعیت این است که ما هرچقدر برای آماده سازی فرزندانمان هزینه کردیم آن را دور ریختیم چون ارزش‌های کنونی جامعه نیز مقهور بخش ظاهری شده که تبلیغات در این خصوص تاثیر انکارناپذیری دارند و برندها برای اینکه محصولات زیبایی و آرایشی خود را بفروشند از هر طریقی برای تبدیل کردن زیبایی و ظاهر به ارزش تلاش می‌کنند که گویا موفق هم بودند.

او افزود: بنده آمار دقیقی از میزان جراحی‌های زیبایی ندارم اما همه ما به چشم می‌بینیم کاشت ناخن، کاشت مو، بوتاکس، عمل بینی، پروتز لب و... چقدر افزایش پیدا کرده و دیگر یک نفر نیست که یکی از این کارها را نکرده باشد درواقع تعداد اقدامات زیبایی به درصد دور از انتظاری رسیده و این نشان می‌دهد ما در کارهای فرهنگی و اجتماعی موفق نبودیم.

گراوند با تاکید بر رابطه کشورهای اسلامی و افزایش جراحی‌های زیبایی در آنها گفت: صد در صد در کشورهای اسلامی که زنان فقط می‌توانند گردی صورت خود را نشان دهند، میزان عمل‌های جراحی چندین برابر کشورهای دیگر است و این رقم نیز در حال افزایش است چون زنانِ این کشورها مجال نشان دادن اعضای دیگر بدن خود را ندارند و سعی می‌کنند صورت خود را به زیباترین شکل ممکن دربیاورند و به نمایش بگذارند.

این پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه عمل‌های جراحی در ایران مرضی شده است، تاکید کرد: هرچیزی که از ظرفیت و فضای فرهنگی خود بالا برود تبدیل به مرض می‌شود مانند چربی خون که وقتی از اندازه مشخص خود بالا می‌رود، مرض می‌شود بنابراین به اعتقاد من حجم عمل‌های زیبایی آنقدر در ایران بالاست که دیگر تبدیل به مرض شده و بدتر اینکه بین تحصیلکرده‌ها رسوخ پیدا کرده است که این موضوع من را نگران می‌کند.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان کشورهای اسلامی جراحی زیبایی کرونا افزایش جراحی های زیبایی افزایش جراحی ها کشورهای اسلامی عمل های جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • شرم از بدن