Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:03:46 GMT

طرح شهر بيدار به دنبال چيست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۰۶۳۷

طرح شهر بيدار به دنبال چيست؟

خبرگزاری آریا- عضو شورای شهر تهران درباره زمان تحقق طرح «شهر بیدار»، گفت: هر زمان محدودیت‌های کرونایی برداشته شود و مردم بتوانند در فضا‌های عمومی حضور یابند شرایط اجرای این مصوبه فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم زهرا صدر اعظم نوری با اشاره به اینکه طرح برنامه تحقق شهر بیدار از سال 97 شورا کلید خورده است، گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن شهرداری باید برای آن برنامه‌ای تهیه کند و این برنامه پس از تکمیل، توسط شورا تصویب شود که تکمیل این برنامه طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با شرایطی که داریم تمامی شیوه نامه‌ها باید رعایت شود و همه شهروندان تهرانی هم باید این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. تمامی اقدامات هم تحت تاثیر آن خواهند بود به محض اینکه شرایط عادی شود، زمینه تحقق این طرح فراهم می‌شود.
وی افزود: شهروندان تهرانی ضمن استفاده از ساعات روز، ساعاتی از شب را نیز در سطح شهر تردد دارند و به فعالیت‌های مختلف و اوقات فراغت می‌پردازند. اگر این فعالیت‌ها ضابطه‌مند شود و پلیس و نیروی انتظامی و اصناف به آن ورود کنند طبیعتا نظم بیشتری برقرار می‌شود و از بروز مشکلات برای شهروندان جلوگیری خواهد شد.
در همین راستا شورای شهر تهران پیش بینی کرد با همکاری "شورای راهبری شهر بیدار" که ترکیبی از شهردار و معاون ها، معاون استاندار، معاون فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهور، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس اتاق اصناف و عضو شورا، برنامه‌هایی را تصویب و بر آن‌ها نظارت کند.
عضو شورای شهر تهران از 5 پهنه در شهر تهران در راستای طرح "شهر بیدار" یادکرد و گفت: بر اساس این طرح شهروندان می‌توانند در پهنه جنوبی محدوده حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، پهنه شمالی محدوده امامزاده صالح (ع) و حد فاصل بزرگراه شهید چمران تا میدان تجریش، پهنه مرکزی محدوده رودکی، حصار ناصری و بازار، پهنه غربی محدوده دریاچه خلیج فارس و پهنه شرقی میدان نبوت تا پاسی از شب فعالیت‌هایی مثل خرده فروشی داشته باشند ضمن اینکه نظارت‌های لازم هم باید انجام شود. در کنار این، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح شهر بیدار شورای شهر تهران شهر بیدار فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان مهمترین موضوعات کلیدی مدنظر شهردار اصفهان، بیشترین درخواست شهروندان اصفهانی در حوزه شهری، مهمترین مشکلات پیگیری شده و فراوانی تماس‌ها با برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» در سال گذشته را تشریح کرد.

محمدحسن غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «بی‌واسطه با مردم» یکی از برنامه‌های رادیو صدای شهر است که شهروندان می‌توانند با تماس با شماره‌های اعلام شده، دغدغه‌ها و مشکلات خود را به طور مستقیم با شهردار اصفهان مطرح و مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه سال گذشته در ۲۳ قسمت در ۹۲۰ دقیقه با تماس ۸۵۱ شهروند اجرا شد، افزود: این برنامه همچنان در سال ۱۴۰۳ با حضور «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان روزهای چهارشنبه ساعت ۱۳:۱۰ در رادیو اصفهان پخش می‌شود.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشکلات ۲۰ و ۵۰ ساله پرتمان و علی‌آباد کلنگان با پیگیری در این برنامه رفع شد، گفت: علاوه بر پاسخگویی شهردار اصفهان در این برنامه مسئولان مربوط به هر مطالبه هم پاسخگوی شهروندان هستند.

غضنفری ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیشترین پاسخگویی از سوی معاون عمران و مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: با بررسی تماس‌های شهروندان و پاسخ‌های شهردار اصفهان، کلیدواژه‌هایی همچون ترافیک، اتوبوس، آزادسازی، فضای سبز، پروانه ساختمانی و موتورسیکلت مد نظر شهردار و کلید واژه‌هایی همچون ترافیک، فضای سبز، آسفالت، آزاد سازی، اتوبوس، پارکینگ، پله برقی، بافت فرسوده محل بحث شهروندان بوده است.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان افزود: شهروندان خیابان احمدآباد و طالقانی بیشترین تماس و شهروندان خیابان‌های آتشگاه و جانبازان کمترین تماس‌ها را در سال گذشته با برنامه بی‌واسطه با مردم به‌نام خود ثبت کرده‌اند.

کد خبر 748958

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است