Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری صبح امروز (شنبه) خود گفت: در مورد لایحه بودجه انتقاداتی در برخی رسانه ها مطرح و عنوان شده که مشخص نبوده لایحه به رأی گذاشته می شود یا گزارش کمیسیون تلفیق. هر طرح و لایحه ای از روز اولی که وارد مجلس می شود تا به قانون تبدیل شود اگر طرح باشد به آن طرح اطلاق می شود و اگر لایحه باشد به آن لایحه اطلاق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی لایحه ای به مجلس بیاید و در کمیسیون بررسی شود تا آخر عنوانش لایحه است و رئیس مجلس هم موقع رأی گیری صراحتا گفت اگر کلیات لایحه بودجه تصویب شود وارد جزئیات گزارش کمیسیون می شویم. لذا ابهامی در ارتباط با نحوه رأی گیری بودجه ۱۴۰۰ وجود نداشته است.

وی افزود: علت عدم موافقت اکثریت نمایندگان هم به دلیل این واقعیت بود که از ابتدای ورود لایحه به مجلس ابهاماتی در اذهان نمایندگان وجود داشت و دولت هم در هیچ مرحله ای با اصلاحات کمیسیون همراهی نکرد حتی در جلسه بررسی کلیات نماینده دولت صراحتا اعلام کرد که ما این تغییرات را قبول نداریم و بعد از اینکه مجلس به رد کلیات رأی داد رئیس سازمان بودجه در رسانه ها اعلام کرد از مجلس تشکر می کنیم. یعنی دولت هم در آن مرحله با آن تصمیم اعلام مخالفتی نکرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از تسنیم و ایسنا بخوانید؛

* اینکه چرا نمایندگان با این نظر همراه شدند علت اش این بود که بالاخره اجرا کننده دولتی خواهد بود که لایحه را ارائه کرده و وقتی دولت خودش اعلام می کند همراهی نخواهیم کرد طبیعتا نمایندگان هم نظر مساعدی نداشتند.

*{ درباره رد کلیات طرح شفافیت آرا}: تنها با سه رأی نصاب دو سوم برای این طرح حاصل نشد. برخی روزنامه ها نوشتند به دلیل اینکه مغایر آیین نامه بوده رأی نیاورده در حالی که طبق قانون اساسی برای هر آنچه مربوط به آیین نامه است نصاب دو سوم تعیین شده است. کسر سه نفر و عدم رأی آوری این طرح به معنی خارج شدن آن از دستور کار نیست و آیین نامه راهکارهایی پیش بینی کرده که از آن استفاده می شود. همچنین برخی نگرانی های نمایندگان هم در بررسی رفع خواهد شد و تلاش مان این است که موضوع شفافیت حتما به نتیجه برسد.

*{ درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری}: در رسانه ها اعلام کردند که این طرح توسط شورای نگهبان رد شده است در حالی که این واقعیت ندارد و این طرح به طور کامل رد نشده بلکه ایراداتی در برخی مواد از سوی شورای نگهبان مطرح شده که همه قابل رفع است و امیدواریم در روزهای آتی با رفع ایراد شاهد قانون معینی برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم که این امر قطعا قبل از انتخابات به انجام خواهد رسید.

*{ در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه رهبر انقلاب که توسط رئیس مجلس به روسیه خواهد رفت}: بنده از جزئیات نامه رهبر انقلاب اطلاعی ندارم اما همواره دیپلماسی پارلمانی داشته ایم که بخشی از آن توسط رئیس و سخنگوی کل مجلس انجام می‌شود و این سفر به روسیه نیز در راستای همین مورد خواهد بود.

* دعوت از رئیس مجلس از مدت ها پیش توسط رئیس مجلس دومای روسیه صورت گرفته چرا که ما با این کشور مواضع مشترکی داریم و روسیه از حامیان  ایران در مسائل بین المللی است.

*{ درباره سفر رئیس مجلس به کشورهای دیگر }: سفر رئیس مجلس به دیگر کشورها تابع دعوت طرفین بوده که البته در همه ادوار چنین دعوت‌های وجود داشته و گروه‌های دوستی در رفت و آمد بوده‌اند.

ادامه دارد

27215

کد خبر 1483600

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد حسین فرهنگی لایحه بودجه انتخابات ۱۴۰۰ شفافیت آراء نمایندگان مجلس مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: لایحه دو فورویتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد