Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@08:33:05 GMT

تسریع بانک ملی در دیجیتالی شدن

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۰۸۹۰

تسریع بانک ملی در دیجیتالی شدن

امروزه استفاده از تکنولوژی در زندگی انسان دیگر یک انتخاب نیست، بلکه اجبار است. تلویزیون، اتوموبیل، هواپیما، تلفن همراه، رایانه و ... همه به اجزای جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده اند و نبود هر کدام از آنها می تواند اختلال جدی در امور روزمره ایجاد کند. ناطقان: این تکنولوژی ها هر روز پیشرفته تر می شوند و در نتیجه امکانات تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که این پیشرفت ها ناشی از نیاز کاربران به امکانات بیشتر است و در نتیجه با این احساس نیاز، سرعت، تنوع و ترکیب تکنولوژی های جدید نیز بیشتر و دقیق تر می شود.


صنعت بانکداری هم از این تغییر و تحولات بی نصیب نبوده است. سالها بود که مشتریان بانک ها برای انجام ساده ترین عملیات به شعب مراجعه می کردند و با انبوهی از اسکناس، کاغذهای اداری و صف های طویل مواجه می شدند. ارائه امضاهای متعدد، مدارک شناسایی و مراجعات مکرر به بخش های مختلف بانک، یک امر عادی بود و اگر کسی «کار بانکی» داشت، مجبور بود یک یا چند روز  برای آن وقت صرف کند.

این تصاویر کم کم به خاطرات می پیوندند، چرا که بیش از 90 درصد تراکنش های بانکی تنها با چند کلیک یا فشردن دکمه ها از طریق رایانه، تلفن همراه و یا سامانه های بانکی انجام می شود. این روزها کمتر کسی برای انجام فعالیت های بانکی معمول به شعب مراجعه می کند، چون هیچ کس حاضر نیست برای یک انتقال وجه، پرداخت قبض و یا پرداخت اقساط تسهیلات زحمت رفتن به شعبه، نشستن در صف و یا خطر ابتلا به بیماری های واگیر مانند کرونا را به جان بخرد.

با این وجود هر روز امکانات تازه ای به خدمات غیرحضوری بانک ها افزوده می شود. تا چندی پیش کسی نمی توانست تصور کند بدون حضور در شعبه و مکالمه رو در رو با کارکنان بانک، امکان احراز هویت او وجود داشته باشد. ارائه چند قطعه عکس یا یک سری کپی از مدارک شناسایی، از الزامات انجام امور اداری بود، اما اکنون امکان «احراز هویت غیرحضوری» و «گواهی امضاء دیجیتال» با استفاده از تلفن همراه به سادگی فراهم شده است.

با همه این پیشرفت ها، آیا راه توسعه خدمات بانکی به پایان رسیده است؟ قطعاً این طور نیست، چرا که هنوز بخشی از خدمات بانکی به دلایل متعدد مانند ضعف زیرساخت ها، عدم امکان همسان سازی فرایندهای سازمانی و نیز عدم اطمینان ارائه دهندگان خدمات به پلتفرم های جدید، همچنان مستلزم حضور در محل است.

واقعیت این است که بسیاری از پیشرفت های تکنولوژیک نه از طریق خرید و ساخت محصولات جدید، بلکه تنها با تغییر نگرش ایجاد شده اند. اکنون که هم مشتریان، هم کارکنان و هم مدیران نظام بانکی به خدمات بانکداری الکترونیک اعتماد کرده اند، بهترین زمان برای توسعه این خدمات به سمت تحقق حداکثری بانکداری دیجیتال است.

بانک ملی ایران نیز که همواره در پیاده سازی خدمات «بانکداری الکترونیک» و «بانکداری دیجیتال» پیشتاز بوده و بسیاری از خدمات متنوع در این حوزه را به نظام بانکی معرفی کرده است، اکنون پس از راه اندازی سامانه های پرکاربردی مانند بام، بله، نشان پرداخت، ایوا (با امکان احراز هویت الکترونیک)، خودگردان و... به دنبال پیاده سازی سامانه های تازه ای است که یک گام فراتر از خدمات معمول را به مشتریان ارائه دهند.

این سامانه ها که در آینده نزدیک رونمایی خواهند شد، بانکداری دیجیتال را به معنای واقعی پیاده سازی کرده و پیشرفت های بزرگی را در این حوزه به نمایش خواهند گذاشت.
برچسب ها: بانک ملی ، ناطقان ، تسریع ، دیجیتالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بانک ملی ناطقان تسریع دیجیتالی پیشرفت ها سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون