Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمانشاه، از دو کارگاه تولیدی "درمان طب سحر کامبادان" و "طب و درمان الیپی" تولید کننده اقلام مصرفی ﺑﻬﺪاﺷـﺘﻲ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز - پروژه مشترک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با ﺻـﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ (UNFPA) به نام پروژه نعمت - بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، عیسی منصوری در این بازدید ضمن تأکید بر استمرار فعالیت کارگاه های شناسایی شده گفت: مهم ترین بحث در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، کمک به تداوم فعالیت آنها از طریق ایجاد بازار فروش و سفارش گیری است.
وی افزود: هدف از این پروژه، ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ در زمینه ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎنﺑﺎردار در دوره کووید 19 با رعایت استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت است که با به کارگیری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای زنان سرپرست خانوار در فرآیند تولید این اقلام در واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط در حال انجام است.
حسن عزیزی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره پروژه نعمت گفت: پروژه ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻛﺴﺐ و ﻛﺎرﻫﺎی ﺧﺮد و ﻧﻮﭘﺎ از ﻃﺮﻳﻖ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺳﺎزی ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ﺳﺎﻟﻤﻨﺪان و زﻧﺎن ﺑﺎردار در دوره کووید 19 با نام پروژه نعمت، ذﻳﻞﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎری ﻣﺸﺘﺮک ﺳﺎل 2020 ﻣﻴﻼدی وزارت ﺗﻌﺎون، ﻛﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﺻﻨﺪوق ﺟﻤﻌﻴﺖﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ است که مسئولیت و نظارت بر این پروژه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی با اشاره به آموزش و رعایت استانداردهای مدیریتی از جمله رعایت شرایط فنی و بهداشتی ساختمان و سالن تولید، ویژگیهای سالن تولید و بسته‌بندی (شامل در، پنجره، دیوار، پله، سقف و کف)، فضا جهت عملیات تولید، شرایط و ویژگی‌های انبارها و سیستم تهویه در کارگاه تولیدی منتخب این پروژه توسط کارشناسان و ناظران فنی و کیفی افزود: تعداد 108 نفر در کارگاه های تولیدی منتخب در استان کرمانشاه شامل قصر طلایی کسری، دایراک صنعت درمان، طب و درمان الیپی، آراد آبادیس زاگرس، درمان طب سحر کامبادان، طی 5 دوره تحت آموزش های رسمی قرار گرفتند.
در این بازدیدها رعایت شرایط فنی و بهداشتی قسمت‌های رفاهی، سیستم شستشو، ضدعفونی و گندزدایی، اصول بهداشت فردی کارکنان و الزامات اختصاصی واحدهای تولید تجهیزات پزشکی مصرفی، روشهای ویروس زدایی مورد تأکید قرار گرفت.
براساس این گزارش، کارگاه تولیدی درمان طب سحر کامبادان و طب و درمان الیپی در کرمانشاه در زمینه تولید ماسک بهداشتی و با کیفیت با محوریت اشتغال ﮔﺮوهﻫﺎی آﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ از جمله ناشنوایان و زﻧﺎن سرپرست خانوار تحت پروژه نعمت فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه کارگاه تولیدی پروژه نعمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود