Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:50:59 GMT

ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر روند صعودی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۰۲۳

ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر روند صعودی گرفت

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند صعودی شیوع کرونا و افزایش بیماران کرونایی خبر داد و گفت: هفته گذشته بیش از دیگر هفته‌ها بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شد که نشان از روند صعودی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، سعید کشمیری صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر وضعیت ابتلا به کرونا در جهان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ابتلا به کرونا در جهان از 106 میلیون نفر و فوتی‌ها از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیون نفر گذشت.

وی با اشاره به اینکه در کشور تاکنون 1.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند تصریح کرد: در استان بوشهر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا از مرز 19 هزار نفر گذشت و در حال حاضر 84 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به فروکش شدن موج سوم کرونا در فصل پاییز در استان بوشهر تاکید کرد: بیماری کرونا با همکاری مردم و تلاش همه دستگاه‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی کنترل و مهار شد ولی در فصل زمستان با عادی‌انگاری در برابر این ویروس شاهد روند صعودی بیماران کرونایی در سطح استان هستیم.

کشمیری از صعودی شدن تعداد بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد:ه فته گذشته نسبت به هفته‌های ماقبل آن شاهد رشد بیماران کرونایی بودیم و در این راستا تعداد بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی افزایش یافت.

وی، با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان بوشهر در ابتلا به بیماری کرونا روند صعودی و برخی ثابت هستند گفت: هفته گذشته تعداد بستری‌ها نسبت به هفته‌های ماقبل آن افزایش یافت ولی روند کاهشی فوتی‌ها ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت فوتی‌های کرونایی در استان خاطر نشان کرد: در 15 روز اخیر استان بوشهر 9 روز بدون فوتی کرونایی داشت و در 3 ماه گذشته این استان جز استان‌های دارای کمترین فوتی کرونایی بود.

کشمیری با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: از 500 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی برای تست کرونایی، 50 مورد آن مثبت بود که روند نزولی ملاحظه نمی‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در هفته گذشته 2 شهرستان دشتی و تنگستان دارای رنگ زرد و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر آبی ثبت شد که این هفته دشتی به آبی رسید و با افزایش بستری‌ها رنگ کرونایی بوشهر زرد شد و اکنون 8 شهرستان استان آبی و 2 شهرستان تنگستان و بوشهر زرد است.

وی، از ممنوعیت سفر به استان‌های جنوبی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به ممنوع بودن سفر به استان همجوار بوشهر، بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا سفر به استان بوشهر در چهار روز آخر هفته از 21 تا 24 بهمن ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز نگرانی از قرار گرفتن استان بوشهر به عنوان مقصد گردشگری در سه روز تعطیلی پیش‌رو تاکید کرد: اگر مقصد مسافران و گردشگران به استان بوشهر  باشد بدون شک میزان مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابد.

ورود خودروهای غیربومی به شهر بوشهر ممنوع شد ورودی‌های 5گانه استان بوشهر بسته می‌شود سفر به مشهد مقدس ممنوع شد

 میزان استفاده از ماسک در استان بوشهر کاهش یافته است  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک در ماه دی نسبت به ماه قبل آن کاهش یافته است اظهار کرد: تعداد بستری‌ها در هفته دوم بهمن افزایش پیدا کرده است که احتمال خیز دوباره کرونا پیش‌بینی می‌شود.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان میانگین‌ آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا را در بهمن ماه مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: میانگین ابتلای روزانه به کرونا طی ماه اخیر 41.6 نفر در روز، میانگین فوتی‌ هر 2 روز یک نفر و میانگین آمار روزانه  بستری قطعی جدید روزانه  3.9 نفر است.

وی، میانگین سنی مبتلایان به کرونا در گروه سنی میانسالان، 43 سال و سالمندان63 سال را بیشترین ابتلا دانست و افزود: شایع‌ترین علائم به کرونا، تب و سردرد و نادرترین علامت بالینی کووید 19 از دست دادن حس چشایی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی در استان و میزان اثرگذاری آن در کاهش آمار مربوط به کرونا را مثبت دانست و عنوان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی، طرح خانه و محله محور در گام چهارم بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا، رهگیری و انجام تست سریع و شناسایی و قرنطینه افراد مثبت و همراهی مردم و رعایت پروتکل بهداشتی، در کاهش آمار و بهتر شدن شرایط  استان مؤثر بوده است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیماران کرونایی استان بوشهر استان بوشهر بیماری کرونا روند صعودی بستری ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی

امتداد - بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد، بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دارها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روزهای پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامترهای سیاسی دنبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روزهای هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد
روند بازارهای ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰تومان معامله شود. گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان داد و ستد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت