Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-09@11:03:03 GMT

بازداشت دو شهردار نتیجه وجود یک سوء جریان بود

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۰۴۷

بازداشت دو شهردار نتیجه وجود یک سوء جریان بود

به گزارش«نماینده» گروه جامعه: علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز سه شنبه گذشته طی تذکری از احتمال طرح سوال از شهرداری تهران سخن گفت و ابراز داشت: چندین تذکر من در جلسات صحن هنوز از سوی شهرداری پاسخ داده نشده است و اگر در رابطه با این موضوعات، پاسخی دریافت نکنم از شهردار تهران طرح سوال خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره اینکه طرح سوال از شهردار تهران چقدر از جانب وی جدی است، گفت: هر ظرفیتی که در قانون شورا به عنوان حقوق نمایندگان آمده است، اگر لازم باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتماً انتخاب اول ما سوال از شهردار نیست اما نمایندگان مردم از منظر پیگیری مطالبات به حق شهروندان، موضوعات را پیگیری می‌کنند و اگر از طرق متعارف پاسخ نگیرند در صحن شورای شهر تذکر می‌دهند و انتظار نمایندگان مردم این است که تذکرها منجر به تغییر رویه و اصلاح شود.

شاید دلیل تعداد بالای تذکرات علنی بودن جلسات شوراست

وی در خصوص پر تذکر بودن شهردار تهران در دوران مدیریت پنجم شهری که مواضع سیاسی شهرداری و شورای شهر یکی است، گفت: این مساله دو جنبه دارد، یک جنبه این است که اعضای شورا از ابزار تذکر برای توجه دادن کل دستگاه‌ها، مردم و شهرداری به یک سری موارد مورد نظرشان استفاده می‌کنند و اگر جلسات علنی نبود شاید تذکرها کمتر می‌شد. و از سوی هدف اعضا پررنگ کردن این موضوعات است، شاید می‌شد برخی موضوعات با یک تلفن و نامه حل شود، اما دلیل اعلام عمومی آن جلب توجه همگانی به مساله است.

شهرداری دچار رخوت شده / ‏ ‏‬۶ تذکرم بی جواب مانده است

اعطا با اشاره به اینکه شهرداری به ۶ تذکر آخر وی جوابی نداده است، توضیح داد: براساس موضوع ماده ۸۳ قانون شوراها، وقتی اعضا تذکر می‌دهند زمانی برای پاسخگویی پیش بینی نشده و گفته شده که مساله از طریق رئیس شورا باید به شهردار منتقل شود و اگر شهردار رویه خود را اصلاح نکرد شورا می‌تواند طرح سوال کند.

وی ادامه داد: هرچند برای تذکر زمانی مشخص نشده اما متعارف این بوده که تا ۱۰ روز به تذکرها پاسخ داده می‌شد، به نظر می‌رسد شهرداری کمی بی رمق و دچار رخوت شده است.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا بالا بودن حجم تذکرها باعث کاهش سرعت پاسخگویی نشده است، نیز گفت: در شهرداری معاونت برنامه ریزی و امور شوراها کارش پیگیری همین مسائل است و نمی‌تواند عدم پاسخگویی را اینگونه توجیه کرد.

پیشنهاد دادم حناچی برنامه‌های رویداد «تهران ۱۴۰۰» را در صحن توضیح دهد

وی در خصوص عدم ارائه برنامه‌های مشخص از سوی شهرداری برای اجرای رویداد «تهران ۱۴۰۰» نیز اظهار داشت: حناچی و معاونانش در جلسه‌ای توضیح دادند که برنامه شأن چیست، ولی به نظرم باید این برنامه‌ها را در صحن علنی شرح دهند.

بازداشت دو شهردار نتیجه عدم شفافیت شهرداری نیست

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت دو شهردار (مناطق ۲ و ۸) نتیجه عدم شفافیت شهرداری نیست، گفت: این موضوع اتهام است و ربطی به شفافیت ندارد و تا آنجا که مطلعیم این اتهام به دلیل وجود یک سو جریان خارج از سیستم شهرداری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: وقتی شفافیت تبدیل به یک سیاست می‌شود و برای آن برنامه ریزی می‌کنیم تخلف و فساد سخت می‌شود نه اینکه غیرممکن شود.

اعطا افزود: نظارت پذیری موجب نظارت مردمی می‌شود و باعث می‌شود مردم به همه اتفاقات درون شهرداری دسترسی داشته باشند، اینکه قراردادها چطور بسته می‌شود و چقدر برای اجرای پروژه‌ها پول خرج می‌شود و این مساله باعث ایجاد نظارت عمومی می‌شود.

وی افزود: بخشی از این شفافیت ایجاد شده مربوط به بودجه عمومی شهرداری و بیت المال است و با ایجاد شرایط نظارت پذیری عمومی، دیگر شهرداری می ترسد کاری کند که احتمال سو جریان باشد، و این تعارف نیست که باید ترسی در مدیر ایجاد شود که اگر سو جریان، در بحث‌های مالی و مجوزها وجود داشت هوشیار باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دستگیری شهردار سخنگوی شورای شهر شهردار علی اعطا شورای شهر طرح سوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی در مراسم تجلیل از کارگران خانواده بزرگ شهرداری که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری را گرامیداشت.

وی تاکید کرد: جایگاه، برکت و وقار دستان کارگران متفاوت از سایرین است تا جایی که پیامبر اعظم بر دستان کارگران بوسه زدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کارگرانی که در راه تأمین معاش خانواده تلاش می‌کنند همانند کسانی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند.

مرتضوی ضمن تمجید از تلاش‌های خستگی ناپذیر مجموعه مدیریت شهری گفت: اداره کلان‌شهری همانند تهران با جمعیتی ۱۰ میلیونی بسیار دشوار است که خدمات کارگران مجموعه شهرداری را نباید نادیده گرفت.

مرتضوی همچنین با اشاره شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: مسؤولان و همه آحاد مردم و جامعه شریف کارگری باید عنایت ویژه‌ای به جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشند.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران ضمن تبریک هفته کارگر، تلاش کارگران خدوم به ویژه در شهرداری را ارج نهاد.

وی افزود: کارگران اساس استقلال کشور هستند.

زاکانی تاکید کرد: پیوستگی عمیقی بین دولت انقلابی و مجموعه شهرداری برقرار است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی که در شهرداری تهران رقم خورده به پشتوانه دولت انقلابی است.

در این مراسم از کارگران برتر مجموعه شهرداری تجلیل شد.

همچنین با درخواست ابراهیم شهرکی کارگر تلاشگر خدمات شهرداری از زاکانی شهردار تهران مبنی بر تبدیل وضعیت استخدام وی موافقت شد.

شهرکی پس از وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انتقام سخت از اسرائیل غاصب، هنگام کار و در نیمه شب واکنش جالب و متفاوتی داشت، که مورد توجه رسانه‌های گروهی قرار گرفت و درخواست وی مورد موافقت شهردار تهران قرار گرفت.

کد خبر 6099592

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲