Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامدار زنگنه، از واگذاری پتروشیمی اسلام آباد غرب به مردم پس از سه سال و رسیدن به مرحله سود دهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، بیژن نامدار زنگنه  وزیر نفت، در نشست آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت:  این طرح یک طرح صد درصد ایرانی است و تلاش می کنیم که حداکتر استفاده از ظرفیت های استان را داشته و ظرفیت های جدیدی نیز ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: این پتروشیمی از آرزوهای فنی و دیرینه ما و دولت بود که اگرچه در روند اجرا در گذشته با مشکلاتی مواجه شد، اما  اکنون با دانش فنی ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری داخل کشور اجرایی خواهد شد.

 

وزیر نفت افزود: این پتروشیمی به عنوان یک طرح دانش بنیان عظیم، هدیه دولت به مردم آن هم در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی است، که در این طرح سرمایه‌گذاری عظیم نیم میلیارد دلاری صورت گرفته که بسیار قابل توجه است.

 

 زنگنه تصریح کرد: با اجرای این طرح  کرمانشاه به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از بوشهر و خوزستان است.

 

وی اظهار کرد: تولید پروپیلن به عنوان یک محصول استراتژیک در این پتروشیمی،است و کرمانشاه در گذشته از نظر تولید اتیلن با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال و همچنین تولید پلی اتیلن وضعیت مناسبی داشت و اکنون نیز با تولید پروپیلن به کمک کشور می‌آید.

 

به گفته این مسئول، ماه‌های اول سال آینده کارهای تعیین پیمانکار تجهیزات این پتروشیمی نیز انجام شود.

 

وی افزود: استانداری برترین حامی طرح های توسعه استان است که این وظیفه به خوبی در استان  انجام شده و از این به بعد هم حامی پتروشیمی است که بستری برای توسعه استان فراهم می کند.

 

وزیر نفت در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ تولیدات صنعت پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن با ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: پتروشیمی اسلام آباد غرب وزیر نفت ایام الله دهه فجر رونق اقتصادی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام