Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری، گفت: با وجود همه فشارهای اقتصادی، محدودیت تامین منابع مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امروز (۱۸ بهمن)  گفت: با وجود همه فشارهای اقتصادی، محدودیتی برای تامین منابع مورد نیاز خرید واکسن کرونا نداریم. البته در یک مقطع طولانی آمریکایی‌ها مزاحمت هایی ایجاد کردند و اجازه نمی دادند پول خرید واکسن جابجا شود که به محض اینکه توانستیم راه های دیگری پیدا  و مزاحمت آنها را بی اثر کنیم، این پول منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل ممکن است مقداری نوبت ما بین خریداران واکسن عقب افتاده باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده با ورود واکسن های خریداری شده معتبری که مورد تایید وزارت بهداشت است کار واکسیناسیون شروع می شود، ضمن اینکه خوشبختانه با تکیه بر توان دانشمندان ایرانی در چند گروه مختلف کار ساخت واکسن داخلی به نقاط بسیار خوبی رسیده و در آینده نه چندان دور واکسن داخلی هم خواهد آمد.

 

جهانگیری با اشاره به زلزله بزرگ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ استان کرمانشاه ، افزود: وسعت این زلزله و حجم تخریب آن بسیار بالا بود و در این موضوع آنچه دردناک بود تخریب ساختمانهای نوساز مسکونی و بدتر از آن دولتی بود که همان زمان هم تاکید کردم اگر کسانی خیانت کرده و ساختمانی ساخته اند که در برابر زلزله مقاوم نبوده، باید با آنها برخورد شود.

 

معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه برخی دشمنان نظام و دولت را متهم به ناکارآمدی می کنند، اما بازسازی زلزله کرمانشاه برای نشان دادن کارآمدی ما و دولت کافی است.

 

وی گفت: در زلزله بزرگ کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب و یا آسیب دید، اما امروز دیگر تقریبا ساختمانی نیست که در اثر این زلزله تخریب یا آسیب دیده باشد و ساخته نشده باشد و این حجم از کار  در نوروز ۱۳۹۸ هم سیل بیش از ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هم در این حادثه خسارت دید که این واحدها هم ساخته شده است.

 

جهانگیری در پایان گفت: در جریان بازسازی زلزله مردم و خیرین  همپای دولت پای کار بودند و با تمام توان در بازسازی و کمک به هم شهری خود دست از هیچ تلاشی برنداشتند

 

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح بیمارستان اسلام آباد غرب رعایت پروتکل های بهداشتی واکسن کرونا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خرید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است