Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@00:15:10 GMT

قیمت خودرو « به زودی » آزاد می شود ؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۳۹۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  دولت در شرایطی قصد کمک 15 هزار میلیاردی به خودروسازان را دارد، که در حقیقت اکنون پولی که باید به دست خودروساز به عنوان تولید کننده برسد بدون نیاز به کمک دولت و وام موجود است، اما با قیمت گذاری دستوری و دور از قیمت بازار به جای رسیدن به دست تولید کننده به جیب دلالان و سفته بازان در بازار خودرو می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در راستای حرکت به سمت واقعی سازی قیمت خودرو دوشنبه این هفته (۲۰ بهمن) جلسه کارگروه رفع موانع و جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد.

 

این جلسه در حالی برگزار می شود که هفته پیش هم علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت، از اجرایی شدن آزادسازی قیمت خودرو در آینده نزدیک خبر داد.رزم حسینی به پیگیری جدی وزارت صمت به منظور آزادسازی قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: با سیاست گذاری وزارت صمت و همراهی مجلس و کمیسیون صنایع در این زمینه قطعا آزادسازی قیمت خودرو به زودی خواهد افتاد.

 

آزادسازی قیمت خودرو در شرایطی یک بار دیگر مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است که شورای رقابت از افزایش قیمت کارخانه خودرو برای فصل پاییز خودداری کرد و علت آن را نیز حفظ آرامش بازار خودرو عنوان داشت.

 

این در حالی است که در فصل پاییز با وجود افزایش قیمت کارخانه خودرو، بزرگترین ریزش قیمت در بازار اتفاق افتاد. در واقع فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار مهمترین دلیل جهش تقاضا برای خودرو است. به اعتقاد اغلب کارشناسان تقاضای واقعی خودرو در کشور سالانه بین 800 تا 900 هزار دستگاه است و این هجوم میلیونی به فروش فوق العاده خودرو تنها بخت آزمایی سفته بازان برای بهره مند شدن از اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.رانتی که با آزادسازی و واقعی شدن قیمت خودرو در کارخانه از بین می رود.

 

خودروتک

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیرصمت اقتصاد جام نیوز تولید خودرو آزادسازی قیمت خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودروهای چینی +جدول

امروز (یکشنبه) قیمت فونیکس FX پریمیوم در بازار آزاد تهران ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش مشرق، بر اساس قیمت ماشین‌های چینی در بازار، قیمت جک S ۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۳ به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت فونیکس FX پریمیوم نیز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

بر اساس قیمت ماشین‌های چینی در بازار، قیمت جک S ۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۳ به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت فونیکس FX پریمیوم نیز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

قیمت فوتون تونلند ۲.۸ لیتر حوالی یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان شده است. همچنین قیمت لاماری ایما صفر نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. برای خرید چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت جک، لاماری و فونیکس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • دلار باز هم نزولی شد
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان