Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:39:02 GMT

تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نگهداری نخرید

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۴۳۸

تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نگهداری نخرید

ایسنا/مرکزی رییس شبکه دامپزشکی ساوه از عموم شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به شرایط ظاهری، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء فرآورده، توجه کرده و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نگهداری خودداری کنند.

دکتر داوود سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری با تشدید نظارت کارشناسان بهداشتی  شبکه دامپزشکی سااوه بر تخم‌مرغ‌های موجود در واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، تخم مرغ فاقد استانداردهای لازم از جمله فاقد شناسنامه بهداشتی شامل عدم درج نام واحد تولید کننده، عدم درج تاریخ تولید و انقضاء  و تخم مرغ‌های فاقد مجوز حمل بهداشتی - قرنطینه ای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. جمع آوری شد.

وی افزود: با توجه به شروع طرح ملی ارتقای کیفیت تخم‌مرغ، کارشناسان به صورت مستمر بر این فرآورده نظارت خواهند کرد و با واحدهایی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد و تخم‌مرغ‌های فاقد مشخصه لازم توقیف و از عرضه آن جلوگیری می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی ساوه  در ادامه گفت: از آنجاکه بازرسان این شبکه بررسی یخچال های مخفی فروشگاه های زنجیره ای را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند امروز با رصد و پایش مداوم با همکاری اداره اماکن ساوه موفق به کشف یخچال مخفی در فضای خارج از فروشگاه حاوی مقادیری گوشت مرغ و قرمز فاسد شدند که در این رابطه پرونده فروشگاه متخلف تنظیم و به مقامات قضایی ارسال شد .

وی تصریح کرد: کارشناسان این شبکه روزانه در حال رصد تخلفات صورت گرفته احتمالی در خصوص سلامت مردم و تامین مواد غذایی هستند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین محموله‌هایی که فاقد شناسه و هویت نگهداری هستند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ شکایات و گزارشات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم مرغ غیربهداشتی دامپزشكي ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار