Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:03:19 GMT

۶۴ هزار و ۴۱۱ لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۵۱۵

۶۴ هزار و ۴۱۱ لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند

کوشکی با اشاره به اهمیت ادامه همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۴۱۱ لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

» مریم کوشکی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخرم آباد، اظهار داشت: طی چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در استان هستیم.

 

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر ضرورت توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: شستن مکرر دست، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسم و دوری از تجماعات باید همچنان مورد توجه مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان، بیان کرد: تاکنون 64 هزار و411لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

کوشکی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان روز تا 15 بهمن ماه جاری در مجموع 191 هزارو 425 نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تاکنون جواب 191 هزار و چهارنمونه داده شده است که از این تعداد جواب 126هزار و 550مورد منفی اعلام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 325نفردر استان لرستان بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

 

کوشکی با بیان اینکه امکان در راه بودن خیز مجدد ویروس کرونا وجود دارد، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازمه مقابله با این ویروس و قطع زنجیره انتقال است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از مردم در خواست می شود برای کنترل بیماری کرونا نسبت به دوری از تجمع، کاهش ترددهای غیر ضروری، تهویه ی مناسب فضا توجه بیشتری داشته باشند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان آمار مبتلایان به کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

محمدرضا عسگریان  در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهر‌های استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه