Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:30:16 GMT

۲ مرکز نیکوکاری اصناف در قم افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۸۷۲

۲ مرکز نیکوکاری اصناف در قم افتتاح شد

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان قم در این مراسم با بیان اینکه هدف از افتتاح این مراکز واگذاری امور مردم به خودشان است گفت: مهمترین ویژگی مراکز نیکوکاری برون رفت از چرخه و فرآیند اداری و توزیع کمک های مردم در سریع ترین زمان ممکن به نیازمندان است.

اکبر میرشکار با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با شناخت بیشتر و بهتر از جغرافیای محله های شهر و افراد بی بضاعت آن به کاهش فقر در استان کمک می ‌کند، افزود: همین مراکز در ۱۰ ماه امسال ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند که با افتتاح مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان امیدواریم این رقم در آینده به صورت چشمگیری افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اکنون فقر در جامعه به سرعت به سمت زنانه شدن و جوان شدن پیش می رود که اگر فکر اساسی برای آن نشود آسیب های اجتماعی بسیاری درپی خواهد داشت.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این مراسم با اشاره به وضع مطلوب مراکز نیکوکاری از نظر کمّی گفت: ما تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کردیم به طوری که هم اکنون ۳۰۰ مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در کشور راه اندازی شده است.

غلامرضا حسن پور از برنامه ریزی برای کیفی شدن خدمات این مراکز خبر داد و گفت: مناطق محروم، روستاها و حواشی شهرها در اولویت خدمات کیفی کارآفرینی قرار دارند.

سرهنگ عباس روحی، فرمانده بسیج اصناف قم نیز در این مراسم، افزوده شدن کارآفرینی به مراکز نیکوکاری را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: ظرفیت ۵۰ هزار واحدی اصناف استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال جوانان استان است و امیدواریم الگوی مناسبی برای کشور شود.

درمجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهادهای مسئول بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌شود.

برچسب‌ها قم اصناف دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اصناف دهه فجر قم اصناف دهه فجر اخبار کنکور مراکز نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت روان و مشاوره روانشناسی را به مردم ارائه می‌دهند که این نشان از ظرفیت، پتانسیل و سرمایه سازمان بهزیستی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی چقدر در این خصوص تلاش و فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و متولیان موضوع ارائه خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه سلامت روان انجام داده که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی است که در این زمینه در اختیار داشته است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از ۶ هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بالغ بر چند ۱۰ هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، معلولین و موضوعات مختلف آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند و روانشناس پای ثابت تمامی این خدمات است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه بهزیستی، حدود ۳ میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم درک شده و جامعه دارد از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع شده باشد

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایتی یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی به جامعه ارائه شده است افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی عمدتاً رایگان و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی ارائه داده بهرمند شده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته اند و بالغ بر ۷۰۰ هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان برگزار شده که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما توانستیم بیش از ٢٢ درصد زوجینی که برای طلاق توافقی به توافق رسیده بودند به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

کد خبر 6090131

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی