Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@11:34:59 GMT

وزیر علوم: امید داریم پزشکی به آموزش عالی بازگردد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۰۲۰

وزیر علوم: امید داریم پزشکی به آموزش عالی بازگردد

به گزارش ایرنا منصور غلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تلاش ما نزدیکی ۲ مجموعه (وزارت علوم و بهداشت) بویژه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی است، اظهار داشت: ارتباطات خوبی در زمان حاضر داریم و باید عمق و توسعه بیشتری یابد؛ در همه جای دنیا مراکز علمی با هم افزایی و کار مشترک می توانند کارهای جدید را بویژه در تخصص های بین رشته ای پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی و پژوهشی کشور از ابتدای شیوع کرونا برای تولید مواد ضد عفونی، ماسک و تجهیزات مورد نیاز دست به کار شدند، خاطرنشان کرد: جامعه علمی و مردم ما در عرصه‌های مختلف حساس هستند که در شرایط اضطراری کرونا خود را بیشتر نشان داد.

غلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان حرکت‌های خوبی برای ورود به مباحث بهداشتی کردند که در آینده می‌تواند برای تامین نیازهای داخلی و کشورهای همسایه نیز در اولویت قرار گیرد، گفت: وزارت بهداشت مسوول کنترل و نظارت بر مسائل استاندارد و علمی تجهیزات بهداشتی است و امید است در استان‌ها در این زمینه مساعدت بیشتری شود.

وی افزود: ظرافت‌ها ایجاب می‌کند که در این زمینه سخت‌گیری شود اما به معنی جلوگیری نیست.

وزیر علوم درباره آموزش مجازی دانشگاه‌ها در دوران کرونا تاکید کرد: بسیاری از افراد باور نداشتند که در نیمسال تحصیلی این همه زیرساخت از نظر نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

غلامی با بیان اینکه آموزش مجازی شتاب و سرعت بالایی در این یک سال داشت، اظهار داشت: شاید آنچه ایده آل بود محقق نشد اما کارهای ارزشمندی در ارائه کلاس‌ها و تقویت زیرساخت‌ها و سرمایه انجام و تجربه‌های زیاد و گرانقدری حاصل شد.

وزیر علوم تاکید کرد: تا زمانیکه بیماری کووید ۱۹ سلامت دانشگاهیان را تهدید می‌کند باید آموزش را در فضای مجازی پیش ببریم اما این سرمایه و تجربه حاصل شده باید حفظ و در آینده از آن استفاده شود.

غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا نیز گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان وزارت علوم محقق شد و از بهمن امسال احکام آن صادر می شود.

وی درباره همسان سازی حقوق با کارکنان و اساتید دانشگاه‌های پزشکی تصریح کرد: این موضوع نیز پیگیری شد و قول تامین منابع مالی آن برای سال ۱۴۰۰ نیز داده شده است که در صورت تامین این منابع، اجرایی می شود.

  امروز بهره‌برداری چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شد.

منصور غلامی شامگاه جمعه وارد اصفهان شد و امروز با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی شرکت می‌کند؛ در این جلسه که به میزبانی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین استان برگزار خواهد شد، گزارشی از فعالیت های دانشگاه های استان ارایه می شود.

همچنین جلسه منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

 مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خود را از آبان سال گذشته آغاز کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری‌های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.

اصفهان با حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پس از تهران رتبه دوم کشوری را دارد؛ این شرکت‌ها با گردش مالی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال زمینه اشتغال هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو  و پنج هزار عضو هیات علمی در ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دومین استان دانشگاهی کشور است؛ دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.

برچسب‌ها وزیر علوم تحقیقات و فن آوری اصفهان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فن آوری اصفهان دانشگاه وزیر علوم تحقیقات و فن آوری اصفهان دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه اصفهان وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم اظهار کرد: بدون تردید آموزش باکیفیت رکن اصلی تمام دانشگاه‌ها است و مهمترین محصول و تولید این آموزش باکیفیت، فارغ‌التحصیلانی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است و اساتید دانشگاه در خط مقدم این نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به دهه سرآمدی آموزش افزود: دانشگاه اصفهان بنا بر مأموریت تعریف شده، شعار اختصاصی خود در خصوص این دهه را مبنی بر «آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال‌پذیر» اعلام کرد و توسط وزارت علوم، امروز تحت عنوان روز سرآمدی و آمایش آموزش عالی نام‌گذاری شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد، اما نقاط ضعفی وجود دارد که باید رفع و نقاط قوت تقویت شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان تحول آموزش عالی مدون و عملیاتی شدن آن مبتنی بر نیازهای جامعه آغاز شد.

فرامرزی با اشاره به فرایند انتخاب سرامدان آموزشی ادامه داد: سرآمدان آموزشی بر اساس شیوه نامه ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و سطح کشوری انتخاب می‌شوند و معیارهای متعددی برای انتخاب آنها مد نظر قرار می‌گیرد، در این خصوص پرونده نفرات برتر در کمیته انتخاب سرآمدان بررسی و ۲۴ نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته سرآمدی گفت: با همکاری دانشکده‌ها به صورت فعال، در سطح دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ برنامه و مراسم ویژه به مناسبت روز معلم، ۱۲ کارگاه تخصصی با محوریت شعار این دوره، ۱۳ مورد نشست تخصصی در دانشکده‌ها و برگزاری ۳۰ عنوان سخنرانی اساتید برگزار شده است که جای خدا قوت دارد.

کد خبر 749475

دیگر خبرها

  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی