Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:30:01 GMT

تجربه و نوآوری خود از هیأت‌داری خانگی را ثبت کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۱۸۴

تجربه و نوآوری خود از هیأت‌داری خانگی را ثبت کنید

فاطمه دژبرد، مدیر امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در راستای تحقق دو ماموریت اصلی خود یعنی فراهم کردن بستر نقش آفرینی فرهنگی اجتماعی بانوان و نیز اهتمام برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده‌ها برنامه‌های متنوعی را در در دست اقدام داریم، اظهار کرد: با عنایت به اینکه جلسات و هیأت‌های زنانه از ریشه‌دارترین نهادهای مردمی در ایران است که از گذشته تاکنون به امر اجتماعی کردن زنان و حل مشکلات خانواده مشغول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه جلسات خانگی منتقل می‌شود

وی با بیان اینکه از طریق جلسات خانگی و هیأت‌های مذهبی می‌توان زندگی و روابط خانوادگی اهل بیت(ع) را به عنوان الگو معرفی کرد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای زنان در اثرگذاری بر تحولات فکری، تربیتی و فرهنگی در خانواده و خارج از خانواده، این جلسات علاوه بر کارکردهای سنتی، می‌توانند تأثیرات شگرفی بر انتقال و تبیین محبت و روابط خانوادگی اهل بیت(ع) به جوانان و جامعه به عنوان مناسب‌ترین الگو در تمام قرون داشته باشند.

مدیر امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: مطابق فرمایش‌ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری، یکی از بهترین، مهمترین شیوه‌ها و کارها برای حفظ و رشد انقلاب و حفظ نظام اسلامی، تحکیم بنیاد خانواده در جامعه است.

فراخوان ثبت تجربیات و نوآوری‌های هیأت‌ها و جلسات خانگی بانوان

وی ادامه داد: از این رو مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، با عنایت به ظرفیت این محافل و نیز توجه به مساله خانواده به عنوان سنگ بنای جامع اسلامی، بنا دارد با رویکرد کمک به  تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده رضوی، «فراخوان ثبت تجربیات و نوآوری‌های هیئات و جلسات خانگی بانوان در حوزه خانواده» را برگزار کند. تا از این مسیر الگوهای موفق و موثر از حرکت مردمی در راستای حل مسائل حوزه خانواده را رصد، معرفی و ترویج کند.

دژبرد با اشاره به اینکه گستره اجرای ایــن فراخوان، کشوری بوده و به صورت ملی برگزار می‌شود، مطرح کرد: رصد و هم‌افزایی جلسات خانگی و هیات های مذهبی بانوان فعال در عرصه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده؛ فراهم آوردن فرصت دیده شدن نمونه‌ها و مصادیق عینی الگوهای مطلوب جلسات خانگی و هیئات بانوان فعال در سطح کشور، شناسایی و معرفی الگوهای موثر فعالیت هیأت در حوزه خانواده از مهم‌ترین اهداف این فراخوان به شمار می‌رود. 

محورهای فراخوان

وی با بیان اینکه «جلسات خانگی بانوان، هیأت بانوان فعال در حوزه خانواده»، «جلسات خانوادگی» و ایده پردازان در این حوزه از جمله مخاطبان این فراخوان هستند، خاطرنشان کرد: «تشکیل خانواده» و «تحکیم و تعالی خانواده» مهم‌ترین محورهای فعالیت در این فراخوان محسوب می‌شود که هر یک از این موارد، دارای بخش‌های مختلفی هستند.

مدیر امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: تسهیل گری ازدواج: تامین جهیزیه، مسکن، هزینه، مراسم، قرض الحسنه، وساطت ازدواج، ترویج و اجرای ازدواج آسان، ترغیب و حمایت خانواده برای امر فرزندآوری، آموزش های تربیت فرزند و مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندسازی و اشتغال بانوان سرپرست خانوار، حل اختلاف و سازش زوجین و کاهش طلاق و ... از مهم ترین محورهای فعالیت در این فراخوان است.

وی درباره چگونگی شرکت علاقه‌مندان و مخاطبان در این فراخوان گفت: تمام هیأت‌ها و جلسات خانگی بانوان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به نشانی اینترنتی banovan.razavi.ir پس از مطالعه شرایط و موارد مندرج در آن و تکمیل فرم، نسبت به نام نویسی و حضور در این فراخوان اقدام کنند.

تا ۷ اسفندماه برای ارسال تجربیات فرصت باقی است

دژبرد خاطرنشان کرد: تمامی‌ هیأت‌ها و جلسات خانگی بانوان می‌توانند ثبت مصادیق یا ایده‌ها شامل: فیلم، عکس، فایل و ... را حداکثر تا تاریخ ۷ اسفندماه ارسال کنند.

 وی در پایان یاد آور شد: اقامت رایگان در سفر زیارتی به مشهد مقدس برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برای هشت برگزیده نخست به اتفاق سه نفر از اعضای خانواده و اهدای هدایای معنوی به تمامی شرکت کنندگان در این فراخوان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم امام رضا هیأت خانگی ازدواج آسان تحکیم و تعالی خانواده جلسات خانگی بانوان حوزه خانواده هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت

ارتش آلمان اعتراف کرد نقصی در ابزار ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کند، هزاران جلسه را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش ایسنا، Zeit Online گزارش داد که با استفاده از عبارات جستجوی ساده در سیستم Webex ارتش به جلسات بوندس‌ور آلمان (ارتش) دسترسی پیدا کرده است.

این روزنامه نوشت: «بیش از ۶۰۰۰ جلسه را می‌توان به صورت آنلاین یافت،» که برخی از آنها قرار بود طبقه‌بندی شوند.

ارتش گفت که این اشکال در عرض ۲۴ ساعت پس از اطلاع برطرف شد.

سخنگوی ارتش آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی بدون اطلاع شرکت‌کنندگان یا بدون مجوز امکان پذیر نبود. بنابراین هیچ محتوای محرمانه‌ای نمی‌تواند از کنفرانس‌ها درز پیدا کرده باشد.»

 پس از آن که روس‌ها در ماه مارس، صدای مقامات نیروی هوایی در مورد دادن موشک‌های دوربرد اوکراین را افشا کردند، این حادثه در حال حاضر توسط دادستان فدرال در حال بررسی است. وزیر دفاع آلمان با اشاره به مکالمات نظامی فاش شده هشدار داد که این همه «بازی پوتین» است.

 Zeit Online اعلام کرد که اتاق‌های ملاقات مورد استفاده ۲۴۸ هزار سرباز آلمانی را شناسایی کرده است. این نقض امنیتی در نسخه Webex خود بوندس‌ور رخ داده است که از نسخه عمومی ایمن‌تر است. خبرنگاران توانستند اتاق جلسه آنلاین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی را که نامش در جریان نقض قبلی مطرح شده بود، پیدا کنند. زیت آنلاین گفت که ارتش تنها پس از آن که برای اظهار نظر به آنها مراجعه شد، از نقص‌های امنیتی آگاه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت