Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:52:45 GMT

ایست! ورود به گیلان ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۲۹۰

ایست! ورود به گیلان ممنوع است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کم کم به یک سالگی شیوع ویروس کرونا در ایران نزدیک می‌شویم. ویروسی که با ورود خود بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرد و در این میان برایش فقیر و غنی یا باسواد و بی سواد فرقی نداشت. طی یک سال گذشته بارها شاهد اوج گیری ویروس کرونا در کشور بودیم که به گفته متخصصان و مسئولان امر مهم‌ترین دلیل آن عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط کرونایی بوده است در این میان هر از چندگاهی استان‌های شمالی به دلیل مسافرت‌های غیر ضرور هموطنان آسیب‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان گیلان که در همان اسفند ۹۸ جزو اولین استان‌های درگیر با کرونا بود، در یک ماه منتهی به سال ۹۹ بیشتر مبتلایان و حتی فوتی‌های ناشی از کرونا را داشت و حتی نخستین شهید سلامت نیز مربوط به همین استان است، بعد از سردرگمی اولیه مسئولان استان برای چگونگی مقابله با این ویروس منحوس و خطرناک با تلاش کادر درمان و پرستاران و مشارکت خوب گیلانیان در ایام عید ۹۹ این ویروس تا حد زیادی کنترل شد.

متأسفانه بعد از برداشته شدن محدودیت‌های تردد بین استانی و عدم توجه عده‌ای از هموطنان به وضعیت شکننده این استان برای بار دوم از اواسط خرداد ماه و با آغاز سفرهای غیر ضرور هموطنان، گیلان با موج دوم کرونا دست به گریبان شد و باز در این میان بیشترین آسیب متوجه کادر درمان و پرستاران و مردم استان گیلان شد و آنها بسیاری از عزیزان خود را از دست دادند.

با اجرای مرحله نخست طرح غربالگری در استان و بیماریابی وضعیت تا حدود زیادی در گیلان کنترل شد اما این بار در کنار بی توجهی به توصیه‌های مسئولان و خودداری از سفرهای غیر ضرور به گیلان برگزاری مراسم عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی و دوستانه و عادی انگاری بلای جان استان شده و روند نزولی کرونا باز صعودی شد و در مرحله سوم بیشتر سالمندان و جوانان و نوجوانان را درگیر کرد.

چند ماهی است که بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها محدودیت‌هایی برای کنترل این ویروس سرکش از سوی ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شده اما همین که تا حدودی وضعیت یک شهر تغییر می‌کند باز عده‌ای بار سفر بسته با عزیمت به آن شهر یا استان وضعیت را به حال اول و حتی سخت‌تر از آن باز می‌گردانند. هفته گذشته و با توجه به شیب صعودی کرونا در استان‌های شمالی، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت تا مجدداً محدودیت تردد بین استانی به ویژه به سه استان گیلان، مازندران و گلستان را اجرایی کند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای خودروهای غیر بومی

رئیس پلیس راهور استان گیلان در این باره در گفتگو با مهر گفت: از امروز شنبه ۱۸ بهمن ماه بر اساس تصمیم گیری کمیته امنیتی و انتظامی وزارت کشور ورود خودرو با پلاک‌های غیر بومی به استان‌های شمالی ممنوع خواهد بود.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه این طرح در محورهای ورودی استان گیلان نیز اجرایی می‌شود، افزود: پلیس با تمام قوا و نیروهای خود و در راستای حفظ سلامت شهروندان گیلان و سایر هموطنان از ورود خودروهای غیر بومی به استان قاطعانه جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این محدودیت‌ها تنها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان هموطنان است، گفت: در صورت عدم توجه هموطنان به این موضوع و تخطی از مصوبه این کمیته با آنها برخورد و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برایشان منظور می‌شود.

عادی انگاری خطرناک‌ترین حرکت در قبال کروناست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته روند شیوع کرونا در گیلان با ثبات اما شکننده بوده است.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در این مدت گاهی با کاهش ابتلاها و بسترهایی کرونایی در مراکز درمانی گیلان مواجه بودیم روز دیگر با افزایش تعداد، افزود: متأسفانه به دلیل عادی انگاری و عدم توجه شهروندان شاهد تغییر وضعیت شهرهای گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت شهر استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: سایر شهرها نیز زرد هستند اما این وضعیت بسیار شکننده بوده و با تغییر رفتار شهروندان تغییر رنگ خواهند داد.

حیدرزاده با بیان اینکه الگوی رفتاری کرونا طی یک سال گذشته نشان داده با کوچک‌ترین بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی می‌تواند با شدت و قدرت بیشتری شیوع یابد، اضافه کرد: شهروندان باید با جدیت بیشتری دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی برگزاری دورهمی های خانوادگی و دوستانه، مراسم عزا و عروسی، سفرهای غیر ضروری را از مهم‌ترین عوامل افزایش شیوع کرونا دانست و گفت: عادی انگاری خطرناک‌ترین حرکت در قبال کرونا است.

۱۰۰ بیمار بد حال کرونایی در گیلان بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان ۴۵۰ نفر هستند، اظهار کرد: ۱۰۰ نفر از این بیماران از شرایط خوبی برخوردار نبوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر مبتلایان را سالمندان و جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، افزود: کاهش رعایت دستور العمل ها بسیار نگران کننده است و در این میان سفرهای غیر ضرور شدت انتقال ویروس کرونا را افزایش داده است.

حیدرزاده با بیان اینکه به رغم توصیه‌های مکرر مسئولان و متولیان بهداشتی هنوز شاهد شلوغی بازارها و معابر و ترددهای غیر ضرور در شهرها هستیم، گفت: امروز نگرانی ما نزدیک شدن به ایام پایان سال و آغاز خرید ایام عید است که می‌تواند بار دیگر گیلان را با مشکل مواجه کند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از شهروندان خواست از ترددهای غیر ضرور در معابر و حضور در اجتماعات و دورهمی ها جدا خودداری کنند و در صورت ضرورت حضور در بیرون از منزل استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و عدم تماس آن با چشم و بینی و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5139976

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ممنوعیت تردد استان گیلان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا عکس استانها شهرستان کرج ایلام مشهد سفرهای غیر ضرور دستور العمل ها غیر ضرور استان گیلان عادی انگاری ویروس کرونا عدم توجه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان