Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری علیرغم همه کمبودهای منابع آبی در شمال سیستان وبلوچستان تعطیل پذیر نیست.

به گزارش ایسنا دکتر دهمرده ۱۸ بهمن ماه در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان که در خصوص بررسی الگوی کشت سیستان برگزار شده بود گفت: باید الگوی کشت علمی در دشت سیستان طور طراحی و اجرایی شود که اقتصادی بوده و زندگی شرافتمندانه ای برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه گذشته یک تفاهمنامه با وزارت جهادکشاورزی به امضا رسانده ایم که توسعه کشت باغات زیتون در سیستان را بدنبال خواهد داشت.

دهمرده با اشاره به اینکه باغات زیتون در سیستان می‌تواند توسعه یابد بیان کرد: عمده تعهدات وزارت جهادکشاورزی بر اساس تفاهم‌نامه، تأمین و تحویل ۵٠ هزار اصله نهال زیتون شناسنامه دار اصلاح شده در سال جاری، احداث باغ مادری وسازگار به وسعت ۵ هکتار، احداث باغ کلکسیون زیتون حداقل با ٢٠ رقم، راه اندازی و تجهیز قلمه زیتون در منطقه به ظرفیت ٢٠٠ هزار قلمه و احداث و تجهیز ۵ گلخانه سازگاری به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و برگزاری دوره‌های آموزشی کاشت، داشت وبرداشت زیتون در مدت ۵سال می باشد که قابل تمدید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان درحال اتمام بوده وتاکنون از محل طرح در دو مرحله بیش از ١٣٠ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان سیستانی شده است.

محمد علی نیکبخت افزود: برای الگوی کشت سیستان بدنبال ایجاد باغات و مزارع الگویی هستیم تا کشاورزان با شیوه‌های جدید کشت و محصولات جدید و دستاوردهای اقتصادی آن آشنا شده و بدین شکل بتوانیم فرهنگ تغییر الگوی کشت در منطقه را نهادینه کنیم.

وی از همه کشاورزان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع، دانشگاه زابل، تعاونی های تولید و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان خواست برای کشت محصولات اقتصادی و کم آب بر با توجه به محدودیت آب کشاورزی نهایت همکار ی را با مجموعه بخش کشاورزی استان داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان