Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@06:35:48 GMT

کاهش ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۶۴۳

کاهش ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی معادل ۳.۲۱ درصد به یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 18 بهمن) بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 24343 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 148 هزار واحد آغاز کرد و این روند نزولی تا پایان معاملات امروز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ درصد به یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۸۱۷ واحدی معادل ۳.۲۱ درصد به رقم ۲۹۶ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۰۱۴ واحدی معادل ۱.۶۶ درصد، عدد ۴۱۶ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۵۸۷ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۱۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۴۰۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۷ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۳۱۵۸۰ واحد کاهش به رقم ۸۰۶ هزار و ۳۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۱۹۴۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، فارس، شپنا، تاپیکو و کچاد به ترتیب با 2207، 2112، 2112، 1804، 974، 881 و 865 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، غزر - صنعتي زر ماكارونفغ فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، بركت - گروه دارويي بركت و كرازي - كارخانجات‌توليدي‌شيشه‌رازي‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، شاراک، زپارس و خزر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۵ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 15 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۰ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۴۵۹ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۱۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۴۰۲ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، عدد ۴۲۳ هزار و ۱۶۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۸۷۹ واحدی به رقم ۲۷۶  هزار و ۷۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۰۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۷۱۶۵ واحد کاهش به رقم ۸۳۷ هزار و ۶۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۵۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 15 بهمن بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، فملی، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، خگستر، دعبید و رکیش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۵ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی اوراق بهادار شاخص کل بورس واحدی معادل یک میلیون شاخص بازار شاخص قیمت واحد رسید واحد کاهش هزار واحد هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳