Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ایندیپندنت از فشارها بر بوریس جانسون برای توقف حمایت از جنگ عربستان در یمن پرده برداشت.

 به نقل از عربی ۲۱، جان استون، نویسنده این گزارش در ایندیپندنت تصریح کرد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود درمورد سیاست خارجه گفت که جنگ در یمن منجر به "یک فاجعه انسانی و استراتژیک" شده است و باید پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستور توقف قراردادهای مربوط به فروش سلاح به عربستان را نیز داد.

این روزنامه نوشت که انگلیس به همراه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حامی قوی عربستان بود؛ عربستانی که از شش سال قبل اقدام به حملات هوایی به یمن می‌کند.

انگلیس حمایت فنی را برای حملات به یمن ارائه داد و نیروهایی را برای حفاظت از تاسیسات نفتی عربستان مستقر کرد و حتی بعد از اینکه دادگاهی در انگلیس دستور به توقف فروش سلاح به عربستان را بنا به دلایل انسانی داد، اما انگلیس فروش سلاح به این کشور را از سر گرفت.

لیزا ناندی، وزیر دولت در سایه انگلیس در بیانیه‌ای خواهان توقف حمایت انگلیس از عملیات عربستان در یمن شد، چراکه این اقدام باعث می‌شود که انگیس در عرصه بین الملل در انزوا بماند.

وی افزود، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای توقف حمایت آمریکا از عملیات‌ها در یمن نشانگر تحول در افکار عمومی جهانی است و باعث می‌شود که انگلیس از گام‌های همپیمانان عقب بماند.

وی ادامه داد: وزیران در حال حاضر باید دست به تحرکی بزنند که انتظار برای آن طولانی شده است و قراردادهای تسلیحاتی با عربستان را متوقف کنند و به نقش انگلیس در این نزاع که منجر به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان شده است، پایان دهند.

دیوید میلیبند، وزیر خارجه پیشین انگلیس و مدیر کمیته نجات بین المللی در مصاحبه با بی بی سی گفت: به صراحت، انگلیس نقش مهمی در توقف این جنگ دارد، اما انگلیس در حمایت از موضع بایدن جهت رها کردن ائتلاف تحت امر عربستان تا به الان شتابی نشان نداده است.

وی از آمریکا و انگلیس خواست تا در درج نام انصارالله به عنوان یک گروه "تروریستی" تجدیدنظر کرده و کمک‌های بسیاری را به یمن بفرستند و دست به تحرکات سیاسی و دیپلماتیک بزنند.

ساره وولدرون، از کمپین علیه تجارت سلاح نیز گفت: دولت آمریکا بزرگترین تاجر سلاح در جهان است و این تصمیم جدید اقدامی مهم در راستای پایان دادن به این جنگ هولناک خواهد بود. نیروهایی که تحت هدایت عربستان هستند، جان هزاران غیرنظامی را گرفته و مدارس، بیمارستان‌ها و منازل را بمباران کردند، هرچقدر که وضعیت خطرناک باشد، اما آنها بر حمایت سیاسی مطلق و پشتیبانی نظامی از جانب دولت انگلیس حساب باز کرده اند، باید این حمایت متوقف شود، همچنین قراردادهای تسلیحاتی که باعث ضرر بسیاری شده‌اند.

فیلیپ ناصیف، از سازمان عفو بین الملل نیز گفت: باید هر گونه معاملات سلاح با عربستان و امارات متوقف شود تا از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در یمن جلوگیری شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: توقف حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست