Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به نیاز تهران به ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید، گفت: هر چقدر تعداد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های تهران بیشتر باشد امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونا بهتر خواهد بود. خبرگزاری میزان- محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای پایتخت، اظهار داشت: دولت مصوبات مناسبی در زمینه خرید و تأمین اتوبوس در کلانشهر‌ها به ویژه تهران دارد، ولی متأسفانه تا کنون این مصوبات محقق نشده است که امیدواریم با همکاری وزارت کشور این مسأله به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تهران به ۳ هزار اتوبوس جدید نیاز دارد گفت:‌اتوبوس‌های پایتخت بسیاری از آن‌ها فرسوده است و شرایط باید بهبود یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید برای حمل و نقل عمومی تهران هستیم هر چند که نیاز‌ها فراتر از این تعداد است، ولی به هر حال باید همین تعداد را هم غنیمت بشمریم چرا که افزوده شدن اتوبوس‌ها در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع کرونا است.   بیشتر بخوانید: تهران به بیش از ۶۷۰۰ اتوبوس جدید نیاز فوری دارد

علیخانی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر تحویل ۵ هزار اتوبوس به شهر‌ها گفت:‌امیدواریم سهم تهران هر چه سریع‌تر تحویل داده شود و این موضوع محقق شود.

وی به مسأله خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو و قرارداد مربوطه اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم این مسأله نیز با همت وزارت کشور هر چه سریع‌تر محقق شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط با مردم و نحوه کارشان بیشترین قربانیان را در دوران شیوع کرونا داشته‌اند گفت:‌انتظار داریم به این قشر توجه بیشتری شود همچنین وعده پیروز حناچی مبنی بر پرداخت باقیمانده مطالبات اتوبوسرانی نیز در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو بیشتر باشد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونا بهتر خواهد بود و کیفیت خدمت‌رسانی بهبود می‌یابد؛ که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مجدد برای پیگیری قرارداد‌های جدید برای خرید اتوبوس و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو است که امیدواریم این مسأله و کمبود‌ها هر چه بیشتر مرتفع شود.

انتهای پیام/ برچسب ها: محمد علیخانی حمل و نقل عمومی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد علیخانی حمل و نقل عمومی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ ۲ تن درپی وقوع دو تصادف رانندگی در معابر پایتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات دو تصادف رخ داده در معابر تهران در شب گذشته گفت: متاسفانه در شب گذشته، دو تصادف در تهران رخ داد که  در جریان آن دو تن جان خود را از دست دادند. 

 مرگ موتورسوار در کورس با پراید

وی با اشاره به جزئیات یکی از تصادفات افزود: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب خیابان فدائیان اسلام، قبل از خیابان مالک اشتر، یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که با یک موتورسیکلت کوروس ناگهانی گذاشت در این کوروس، ناگهان موتورسیکلت با قسمت عقب اتوبوس درحال حرکت برخورد کرد.

شریفی گفت: بر اساس گفته شاهدان، راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد؛ صحنه تصادف را ترک کرده و از محل متواری شد. متاسفانه این برخورد باعث شد راکب موتورسیکلت جان خود را از دست بدهد اما اگر راننده پراید به کمک این فرد می رفت ممکن بود این فرد نجات پیدا کند. 

فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر

وی با اشاره به دومین تصادف که به فاصله ۱۰ دقیقه پس از حادثه قبلی رخ داد، گفت: در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته، تصادف دیگری نیز  در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام قبل از خیابان آزادی رخ داد. در این تصادف، یک دستگاه خودرو پراید با عابرپیاده که مردی ۳۵ ساله است؛ برخورد کرد که متاسفانه در جریان آن  عابرپیاده بلافاصله در صحنه تصادف جان خود را از دست داد.

وی درباره مجازات راننده متواری از صحنه تصادف افزود: بر اساس ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند؛ حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ  از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر، قبل از هرگونه اقدامی، خونسردی خود را حفظ کرده و با پلیس و اورژانس تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟