Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@09:03:43 GMT

ند پرایس، چین را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۱۲۴

ند پرایس، چین را تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یک مقام ارشد چین مدعی شده که دولت بایدن بی‌ثباتی در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک را برنمی‌تابد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی شده که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خطاب به «یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفته است که پکن باید پاسخگوی رفتار‌های بی ثبات کننده خود در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بلینکن مدعی شده که آمریکا به حمایت از ارزش‌های حقوق بشری و دموکراتیک از جمله در مناطقی مانند سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ ادامه می‌دهد. وی همچنین خواهان آن شده که چین، کودتای میانمار را محکوم کند.

گفتنی است، ادعا‌های وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شد که یانگ جیه چی به دولت جدید واشنگتن هشدار داده بود که مداخله در امور داخلی چین خط قرمزی است که عبور از آن جایز نخواهد بود.

این در حالی است که تبت و هنگ کنگ از مناطق تابع چین هستند که جریان‌های جدایی طلبانه آن‌ها به شدت از سوی دولت قبلی واشنگتن تحریک شد حال آنکه دولت بایدن هم دقیقاً همان راه را در پیش گرفته است.

بایدن در قبال تایوان هم رویکرد مشابهی دارد تا آنجا که ناوگروه تهاجمی «تئودور روزولت» را در دریای چین جنوبی مستقر کرد حال آنکه روز پنجشنبه نیز ناوشکن «مک کین» از تنگه تایوان عبور کرد.

همچنین ۴ فروند بمب افکن هسته‌ای بی ۵۲ آمریکا بعد از غیبتی سه ساله، به جزیره گوام در ایندوپاسیفیک منتقل شده‌اند.

طبق «چارچوب راهبردی آمریکا در ایندوپاسیفیک»، چین به دنبال پر کردن خلاء ناشی از سست شدن اتحاد واشنگتن و کشور‌های منطقه از راه برتری‌جویی در حوزه‌های اقتصادی، هوش مصنوعی و بیوژنتیک است و برای دفع این خطر، آمریکا نه تنها باید با متحدان سنتی نظیر ژاپن و استرالیا همکاری نزدیک داشته باشد بلکه باید هند را نیز به عنوان اهرم اصلی توازن قوا در نظر بگیرد حال آنکه اتحاد چین و مناطق تابعه به ویژه تایوان ذیل «اصل چین واحد» دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ند پرایس ایندوپاسیفیک کودتای میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)