Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:53:22 GMT

مراکان خوی نیازمند ۱۰۰ محیط‌بان است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۲۵۸

مراکان خوی نیازمند ۱۰۰ محیط‌بان است

مهران نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان منطقه حفاظت شده مراکان هم اکنون ۲۳ نفر بوده که ۶ نفر این تعداد امسال جذب شده اند.

وی بیان کرد: تعداد نیروهای مورد نیاز برای فعالیت در این منطقه با توجه به استانداردهای حفاظتی برای هر هزار هکتار یک محیط بان است و مراکان نیازمند ۱۰۰ محیط بان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایش منطقه توسط نیروهای گشت و کنترل مستقر در هفت پاسگاه منطقه انجام می شود، اظهار کرد: برای پایش بیشتر و مراقبت از منطقه از روستاییان و جوامع محلی علاقمند به حفاظت محیط زیست نیز یاری گرفته می شود و از پتانسیل همکاری همیاران محیط زیست نیز استفاده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ماموران نیروی انتظامی نیز همکاری تنگاتنگی در راستای دستگیری متخلفان صید و شکار دارند.

نظری با بیان اینکه کاهش ۴۰ درصدی شکار غیر مجاز در منطقه نسبت به سال گذشته وجود دارد، گفت: امسال ۱۸ فقره پرونده شکار غیر مجاز ثبت شده است.

وی درباره توسعه طبیعت گردی در این منطقه افزود: در راستای طبیعت گردی نیز محیط بانان هدایت گروههای طبیعت گرد و محققان و اکیپهای علمی را انجام می دهند.

نظری افزود: برنامه های کوهنوردی و گردشگری نیز در منطقه باهماهنگی و همکاری محیط بانان و ماموران انجام می شود و موزه فسیل شناسی در محدوده منطقه از اماکن گردشگری است تا بازدیدکنندگان بتوانند با تاریخچه منطقه آشنا شوند.

وی افزود: اکو موزه گلفرج، دو باب مهمانسرا در محیط بانی از امکانات این منطقه برای گردشگران است و برنامه ریزی نیز برای اجرای طرح روستاگردی و بوم گردی در منطقه انجام می شود.

به گزارش ایرنا منطقه حفاظت شده مراکان خوی دارای ۱۰۳ هزار هکتار است که توسط هفت پاسگاه کنترل می شود.

در منطقه مراکان ۲۸ گونه جانوری از ۱۲ خانواده در پنج راسته شناسایی شده‌است که علاوه بر ۸۵۰  قوچ و میش اصیل ارمنی و ۲ هزار و ۷۰۰ کل و بز می‌توان به گونه‌های دیگری چون سیاه‌گوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و پرندگان مختلف اشاره کرد.

منطقه مراکان در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی خوی قرار دارد و جزو ۹۳ زیستگاه حیات وحش کشورمان است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خوی منطقه حفاظت شده مراكان یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خوی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خوی منطقه حفاظت شده مراكان یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و جمعی از نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است. ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به حل مشکلات آن بپردازیم.

وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق، بیان کرد: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازند.

سلاجقه تاکید کرد: در نظر سنجی های معتبر مشاهده شده که دیدگاه های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا ۶ مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت های آن و توانمندی های موجود لازم است در قالب تفاهم نامه دستگاه ها به صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

سلاجقه همچنین در خصوص تاثیر رسانه ها بر اقدامات و فعالیت های محیط زیستی، بیان کرد: رسانه ها و به ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده اند و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

کد خبر 6093420

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست