Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:21:08 GMT

بندر آستارا آماده سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۲۸۹

بندر آستارا آماده سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است

به گزارش خبرنگار ایرنا کیانوش امیری روز شنبه در نشست خبری در اداره بندر آستارا بیان کرد: اسکله دوم بندر به طول ۷۰ متر و با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و با تکمیل آن، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر به یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: سه پست برق با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال، محوطه سازی به مساحت چهار هکتار و انبار سرپوشیده به مساحت هشت هزار متر مربع در دست ساخت است و اوایل سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: لایروبی حوضچه و کانال بندر آستارا با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و تا تابستان آینده به پایان خواهد رسید و ۴۰۰ هزار متر مکعب مصالح از محل لایروبی برداشت خواهد شد.

وی گفت: وجود خط ریلی در آستارا از مزیت های اقتصادی این شهرستان است و پیوستن این خط به کریدور شمال-جنوب و اتصال راه آهن به محدوده بندر جز برنامه های مسئولان است و تاثیر زیادی در حمل و نقل ترکیبی خواهد داشت.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

برچسب‌ها آستارا توسعه صادرات توسعه ایران دریای خزر جهش تولید اشتغال زایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا سرمایه گذاری پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا توسعه صادرات توسعه ایران آستارا توسعه صادرات توسعه ایران دریای خزر جهش تولید اشتغال زایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا سرمایه گذاری اخبار کنکور بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با تبریک روز کارگر گفت: خدا را شاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را به دست آوردیم.

وی تأکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این آمار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نیمی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را آغاز می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری می‌رسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد