Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:46:14 GMT

اقدام اردوغان گستاخانه است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۱۳۵

اقدام اردوغان گستاخانه است

چامسکی اقدام رئیس‌جمهور ترکیه در تروریست خواندن معترضان را «گستاخانه» دانست و اعلام کرد: تظاهرات و مقاومت علیه گفتمان تجزیه‌کننده و رژیم سلطه‌جوی اردوغان ادامه خواهد یافت تا به گستاخی‌های آن هر چه زودتر پایان داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، انتخاب «ملیح بولو» عضو حزب حاکم عدالت و توسعه به عنوان رئیس دانشگاه بغازیچی با تظاهرات گسترده دانشجویان ترکیه مواجه شده و منجر به بازداشت بسیاری از آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت به طوری که نوام چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی به حمایت از دانشجویان معترض تُرک برخاست و اقدام آن‌ها را «شجاعانه و شرافتمندانه» خواند و خواستار حمایت همه‌جانبه از آن‌ها شد.

چامسکی اقدام رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در تروریست خواندن معترضان را «گستاخانه و مزخرف» دانست و اعلام کرد: تظاهرات و مقاومت علیه گفتمان تجزیه‌کننده و رژیم سلطه‌جوی اردوغان ادامه خواهد یافت تا به گستاخی‌های آن هر چه زودتر پایان داده شود.

چامسکی با اشاره بر ضرورت بازتاب جهانی تظاهرات فعال علیه ظلم و ستم حاکمیت ترکیه، بر لزوم حمایت جهانی از معترضان تأکید و اعلام کرد: دانشجویان بازداشت شده هر چه زودتر باید آزاد شوند.

صحبت‌های نوام چامسکی به شرح زیر است:

«تظاهرات و مقاومت دانشجویان دانشگاه بغازیچی ترکیه را شجاعانه و شرافتمندانه میدانم. تروریست خواندن معترضان توسط رئیس‌جمهور و وزیر کشور ترکیه، عمل گستاخانه و مزخرف است. تا زمانی ظلم و ستم و زبان تجزیه رژیم اردوغان ادامه یابد، این تظاهرات و مقاومت هم گسترش خواهد یافت. تظاهرات فعال علیه نیروهای حکومت ترکیه بایستی بازتاب جهانی داشته و از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار شود.»

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تظاهرات و مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم