Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات از سه نفر از خانواده شهدای شرکت کننده در طرح ثبت تاریخ شفاهی تقدیر به عمل آمد.
علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: ثبت تجربیات و خاطرات کادر بهداشت و درمان در مواجهه با پاندمی کرونا اقدام ارزنده و ماندگاری بود که با مشارکت مرکز اسناد آستان قدس رضوی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه بسیاری از تجربیات و خاطرات پزشکان و کادر درمان ما در این روز‌های کرونایی ارزش تاریخی داشته و ثبت آن برای انتقال به نسل‌های آینده ضروری است افزود: پزشکان و پرستاران ما در مواجهه با کرونا با فداکاری‌های فراوان و از خودگذشتگی بسیار به بیماران کرونایی ارائه خدمت کردند. تاریخ ما را به قضاوت خواهد نشست رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با توجه به دعوت از پزشکان و پرستاران مشهدی که تجربیات و خاطرات ارزشمندی در جریان مواجهه با پاندمی کرونا دارند، ادامه داد: کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان ما در این بحران با شجاعت و اقتدار ایستادند و با به خطر انداختن جان خود حافظ سلامت و جان هموطنانمان شدند. از اینرو ثبت این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ، وظیفه ما است. توسعه طرح در سطح استان و کشور محمد هادی زاهدی، مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ادامه یافتن پروژه تاریخ شفاهی با موضوع ثبت خاطرات و تجربیات کادر درمان در مواجهه با پاندمی کرونا خبر داد و بیان کرد: در مرحله یک این طرح موفق شدیم با همراهی و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات پزشکان، پرستاران و خانواده شهدای سلامت مشهد را ثبت و ضبط کنیم و امیدواریم بتوانیم با همت و مشارکت پزشکان و پرستاران ایثارگر در سطح استان کار را ادامه دهیم.

او با اشاره به اینکه این طرح نیازمند توسعه بیشتر حتی در سطح کشور است، تصریح کرد: مدیریت مرکز اسناد آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که با مشارکت سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات و تجربیات ارزشمند پزشکان و پرستاران سایر استان‌ها در مواجهه با کرونا را ثبت و ضبط نماید.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اهمیت ثبت این تجربیات و رویداد‌ها در این روز‌ها تاکید کرد: ما همه گیری‌های زیادی را در تاریخ تجربه کردیم، اما از بسیاری از آن‌ها اطلاعات روشنی در دست نیست در حالیکه همواره رجوع به تاریخ و استفاده از تجربیات گذشتگان می‌تواد چراغ راه برای آینده باشد.
زاهدی در پایان ضمن قدردانی از حمایت سازمان نظام پزشکی مشهد، اظهار کرد: امیدواریم این همکاری منشاء خیر و برکات برای مردم، کادر بهداشت و درمان و همچنین محققان و پژوهشگران در آینده باشد.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقدیر و تشکر برگزاری مراسم ثبت تاریخ شهادت سازمان نظام پزشکی مشهد پزشکان و پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

کد خبر 6096345 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر