Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:02:24 GMT

شورای پنجم تهران شورای نامگذاری معابر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۳۰۴

شورای پنجم تهران شورای نامگذاری معابر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در واکنش به اینکه رویه نامگذاری در شورای شهر پس از فوت شخصیت‌ها شورای پنجم را به عنوان شورای نامگذاری به جامعه معرفی کرده است، گفت: مبنای نامگذاری در شورای شهر بر این است که می‌گوییم این شهر برای همه است و همه گروه‌ها و اصناف باید از این چندهزار اسمی که در معابر هست، سهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: حدود ۶۰ درصد نامگذاری‌ها در تهران مربوط به شهدای عزیز است و بخشی از آن نیز به شخصیت‌های برجسته ادبی، بزرگان دانش و فرهنگ و ورزش اختصاص دارد. اکنون نیز به فراخور شرایط نامگذاری می‌شود، اما اینکه چگونه و به چه میزان به نامگذاری اقدام می‌شود، طبیعی است که باید مشخص باشد. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این نامگذاری‌ها به دلیل مطالبه‌گری شهروندان است، گفت: در موضوع نامگذاری خیابان شجریان درخواست و فشار افکار عمومی را دیدید و این اقدام با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و یا نامگذاری مرحوم مصدق نیز به همین گونه بود و به نوعی این مطالبه قدردانی از خدمات بزرگان ملی و تاریخی کشور است. 

او با بیان اینکه در فرایند نامگذاری هم ممکن است اشکالی پیش آید، افزود: ما ادعا نداریم که همه نامگذاری‌هایمان دقیق است، اما ابتدا در کمیسیون نامگذاری و سپس در صحن بررسی می‌شود و حتی پیش آمده است که در صحن شورا با مواردی موافقت نشده است. 

میرلوحی گفت: مسیری که شورا در نامگذاری‌ها در پیش گرفته است، توجه به بزرگان علم و ادب و دانش است. به شهدای سلامت نیز در این مدت توجه شده است، چرا که مدافعان سلامت کشور هستند و در این مدت از جان گذشتگی کردند. 

او با اشاره به اینکه در نامگذاری‌ها نگاهی جامع به وقایع مهم کشور می‌شود، گفت: برای مثال نامگذاری خیابانی به نام شهید فخری‌زاده با توجه به اقدامی که دشمنان کشور در حق مردم داشتند، طبیعی است که با این نامگذاری خواستیم پیامی را مخابره کنیم و نشان دهیم که جامعه ایران از این قبیل اقدامات(ترور) منزجر است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: اینکه رقبا چه می‌گویند، طبیعی است که همانطور که ما مسائل گذشتگان را نقد می‌کنیم، آن‌ها نیز ما را نقد می‌کنند. نامگذاری نشان می‌دهد که اگر شورای شهر می‌گوید، مساله من رضایت مردم است و شعار شهری برای همه می‌دهد و در جهت گسترش نشاط اجتماعی توجه دارد، به این مسائل می‌پردازد و توجه به درخواست آحاد مردم را در برنامه خود قرار می‌دهد. مانند دوره‌های قبل تک ساحتی عمل نمی‌کنیم. درست است که به بخش‌هایی رسیدگی می‌کردند و جزو سیاست‌های آن‌ها بود، اما شورای پنجم می‌خواهد بگوید متعلق به همه است و تک جناحی نیست و در این شهر برای همه سهم قائل است. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در کارهای عمرانی نیز فعالیت داریم و در نامگذاری هم اقدامات را انجام می‌دهیم. 

او در واکنش به اینکه این تبدیل به یک رویه شده است که بلافاصله پس از مرگ شخصیتی نسبت به نامگذاری معبر و یا خیابانی در شورای شهر اقدام می‌شود، گفت: علت این است که تیم‌ها، چهره‌ها و نهادهای مردمی درخواست دارند و اینگونه نیست که کمیسیون نامگذاری ابتدا به ساکن ورود کند. معمولا درخواستی از سوی تشکل‌های مردم نهاد، مردم، نهادها ارسال و به آن رسیدگی می‌شود. 

میرلوحی در پاسخ به این سوال که نامگذاری خیابان شجریان با حاشیه‌هایی همراه شد آیا پس از اتفاقات اخیر مخالفت دیگری بر این نامگذاری وارد شد یا خیر؟ گفت: بالاخره پذیرفتند. موضع خانواده شهید فخری‌زاده حجت را تمام کرد و دوستان اصولگرا نیز اعلام کردند که اقدام پسندیده‌ای انجام نشده است.

پربیننده ترین تهران لرزید طرح تست رایگان کرونا در مترو سراسری می‌شود پل طبیعت تهران نارنجی شد +عکس مالک عمارت اقدسیه قصد تخریب ندارد رونمایی از ۶۰دستگاه اتوبوس و ۵۰دستگاه مینی‌بوس در تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران محمود میرلوحی شجریان شهروندان تهرانی نامگذاری معابر فخری زاده عضو شورای شهر تهران نامگذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه از سطح معابر بزرگراههایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم .  

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان ، شهید سلیمانی - صیاد ، بابایی مسیر شرق به غرب – نیروی زمینی ، زین الدین– روی پل امام علی (ع) ، علامه – شقایق در حال حرکت ، امام علی (ع) – جانبازان ، شهید سلیمانی – ستاری ، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی می باشد .  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراههای شیخ فضل الله – روی پل یادگار سنگین ، آبشناسان – سردار جنگل سنگین ، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ ، یادگار امام (ره ) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد ، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می باشد .   

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می باشد . 

سرهنگ شریفی تصریح کرد: طرح جناغی  ها در  معابر  بزرگراهی در  حال اجراست و این طرح به این منظور  انجام می شود که برخی  از  رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از  بقیه رانندگانی که در  انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری  منظم دارند وارد شوند و به قول  معروف  زرنگی  نمایند که تیم های  پلیس  راهور  تهران بزرگ ، با حضور  خود در  این مقاطع از  این اقدام رانندگان متخلف  جلوگیری  می نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان به نام دکتر فروغی
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران