Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:32:26 GMT

وحشت آل سعود از رويکرد جديد بايدن

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۵۵۱

وحشت آل سعود از رويکرد جديد بايدن

خبرگزاری آریا- عربستان سعودی از توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن؛ دچار ناامیدی و ترس شده، چون عواقب این جنگ فقط برعهده ریاض است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المنار، همزمان با واکنش سرد یمنی ها به تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از جنگ عربستان ضد یمن، بیانیه ریاض در واکنش به این تصمیم نشان دهنده نگرانی شدید سعودی ها از این تصمیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از ائتلاف تجاوز به یمن، واکنش محتاطانه و خوشبینی اندک یمنی ها را به دنبال داشت.
موسی السید گزارشگر المنار همراه با پخش تصویر کودک یمنی که لبخندی بر لب داشت گفت: کسانی که این لبخند را از کودکان یمنی گرفتند نمی توانند صرفا با یک تصمیم لبخند آنها را برگردانند مگر این که تصمیم جدید آمریکا برای توقف حمایت از ائتلاف تجاوز به یمن بتواند پدر و مادر این کودک یمنی را از زیر خاک بیرون بیاورد و به او برگرداند. کودکانی که پدر و مادر خود را بر اساس دستوری که شش سال پیش از همانجا در آمریکا صادر شد، از دست دادند.
حمید عاصم عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمنی گفت: آمریکا عامل اصلی جنگ و تجاوز علیه ملت یمن است و خودش می تواند این تجاوزات را متوقف کند.
در ادامه با اشاره به تصمیم آمریکا برای توقف حمایت از جنگ عربستان سعودی علیه یمن آمده است: مردم یمن می گویند اگر صداقت دارید، جنگ را متوقف کنید و بنادر و فرودگاه ها را باز کنید.
علی المحطوری نویسنده و کارشناس سیاسی یمنی گفت: آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصمیم به این جنگ را اتخاذ کرد و آن را ادامه داد و در زمان دونالد ترامپ ادامه یافت و اکنون در دوره ریاست جمهور جو بایدن شاهد گفتمان جدیدی هستیم ولی این گفتمان اصل مسئله را که توقف جنگ و پایان محاصره است هدف قرار نمی دهد.
در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی بیش از آن که از موضع آمریکا خوشحال شود دچار ناامیدی شد.
علی مراد کارشناس مسائل آمریکا گفت: بیانیه عربستان سعودی موضوع توقف حمایت آمریکا از حملات به یمن را به کلی نادیده گرفت و این نشان می دهد سعودی ها به شدت از این تصمیم آمریکا نگران هستند. بنابراین در مراحل بعدی مسئولیت به کلی بر عهده عربستان خواهد بود.
گزارشگر ادامه داد: چه آمریکا از عربستان حمایت کند یا نکند، هیچ چیز نمی تواند عربستان را از مسئولیت ریختن خون یمنی ها طی شش سال پیاپی تبرئه کند. هر چند این تصمیم جدید آمریکا باعث درک بیشتر و بهتر از نقش آمریکا در ریختن این خون ها می شود اما اگر تصمیمی جامع نباشد، نمی تواند سعودی ها و دیگران را از ادامه محاصره و تجاوز منع کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وحشت آل سعود آمریکا برای توقف حمایت عربستان سعودی تصمیم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است

به گزارش قدس آنلاین پیشتر در طول جنگ [کنونی علیه غزه]سران نظامی و سیاسی اسرائیل ادعا کردند که سران اعراب میانه‌رو از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند». این، ادعایی است که روزنامه اسرائیلی معاریو امروز شنبه مطرح کرده است. 

مقصود از اصطلاح میانه‌رو، آن دسته از دولت‌های عربی است که یا با رژیم اسرائیل توافق صلح دارند یا اخیرا با این رژیم روابطشان را عادی‌سازی کردند یا تمایل دارند، بزودی عادی‌سازی کنند.

در ادامه ادعای معاریو آمده «درست است، آنها [سران اعراب میانه‌رو]، از اینکه حماس نابود شود، خیلی خوشحال خواهند بود، اگر چنین چیزی طی چند هفته اندک و با کمترین تلفات در میان غیرنظامی‌ها ممکن شود. اما روشن است که اکنون چنین چیزی محال است و طولانی شدن مدت جنگ به سود کشورهای عربی میانه‌رو بخصوص عربستان سعودی نیست».

این روزنامه اسرائیلی در ادامه ایده نابود شدن کامل حماس از دید عربستان سعودی را در برهه کنونی محال می‌داند و می‌نویسد «ایده نابود شدن حماس برای همیشه، از نظر سعودی‌ها، اکنون توهم به نظر می‌رسد... تمرکز عربستان اکنون بر توافق عادی‌سازی [با اسرائیل]از طریق شراکت با آمریکاست».

نوامبر گذشته (یک ماه و اندی بعد از شروع جنگ) نیز نشریه اکونومیست در گزارشی نوشته بود، بسیاری از کشورهای عربی خلیج فارس، تمایل دارند که اسرائیل کار حماس را تمام کند، چون می‌ترسند که این رویداد به شعله‌ور شدن وضعیت در کشورهایشان منجر شود. در این گزارش اشاره شده بود که این کشورها، آرزوی تمام شدن چیزی را دارند که به محور مقاومت ایران معروف است، اما در عین حال میترسند که زبانه‌های آتش، دامن آنان را بگیرد.

علاوه بر این، موسی ابومرزوق از سران حماس، ۲۹ ماه اکتبر گذشته (کمتر از یک ماه از آغاز جنگ) در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کرد، خیلی از «خارجی ها» به او گفته‌اند، برخی عناصر در تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشورهای عربی از به شکل محرمانه از غرب خواسته‌اند، حماس را نابود کند. او اشاره کرد که خیلی از گلوله‌هایی که اکنون [آن زمان اوایل جنگ]، غزه با آن بمباران می‌شود، از کشورهای عربی آمده و منبع خیلی از کمک‌ها به تشکیلات خودگردان برای مقابل با مقاومت فلسطین، کشورهای عربی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود