Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@21:21:24 GMT

افتتاح سه خانه فرهنگ کار در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۵۶۶

همزمان با هفتمین روز از گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، خانه‌های فرهنگ کار پیش‌تنیده، سقزسازی ون و مخابرات کردستان افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز شنبه در آیین افتتاح این خانه‌های فرهنگ با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جامعه کارگری و کارفرمایی در پیروزی این نهضت نقش و جایگاهی ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگران پا به پای سایر اقشار مردم در جریان انقلاب و پس از آن نیز با کار و تلاش شبانه روزی در عرصه اقتصاد کشور، حیات نظام جمهوری اسلامی را استمرار دادند.

صلواتی با بیان اینکه موفقیت هر واحد تولیدی به تلاش کارگران و بهره وری در تولیدات آن وابسته است یادآور شد: افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای کارگری و کارخانجات، زمینه ترویج کار شایسته، حس مسوولیت پذیری، تعهد و وجدان کاری در میان کارگران و درنهایت بهره‌وری و رونق و جهش اقتصادی فراهم می‌کند.

رییس کمیته کارگری ستاد دهه فجر کردستان به ظرفیت ها و پتانسیل های تشکلات کارگری و کارفرمایی استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت این که تشکلات در راستای ارتقاء خانه‌های فرهنگ کار بهره برد.

به گزارش ایرنا، خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند و زمینه‌ساز ترویج سلامت و فرهنگ کار کشور بوده و به این افق چشم دارند که بتوانند فرآیند ارتقاء فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش تسهیل کنند.

ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیروهای بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و کمک در ایجاد فضای بانشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار است.

این خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی، کارخانجات بالای ۵۰۰ کارگر، شهرک های مسکونی ویژه کارگران، استراحتگاه ها و زائرسراهای کارگری تاسیس خواهند شد.

از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.

برچسب ها: دهه فجر ، خانه فرهنگ کار ، کردستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MRw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دهه فجر خانه فرهنگ کار کردستان خانه های فرهنگ کار انقلاب اسلامی کار و تلاش خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران

فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به اینکه با سه نوع شرط برای خانه دار شدن کارگران تدابیری اندیشیده شده است، گفت: کارگرانی که زمین دارند ولی آورده اولیه، برای شروع ساخت و ساز ندارند مقرر شده تا تسهیلاتی در اختیار آنها قرار گیرد تا به محض پیدا کردن تمکن مالی شروع به ساخت مسکن کنند.

وی افزود: کارگرانی هم که شرایط ساخت را دارند، ولی زمین ندارند که برای این افراد هم مقرر شده تا زمین طرح نهضت ملی مسکن در قالب مسکن کارگری به آنها تعلق بگیرد و کار ساخت نیز برای آنها صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برای کارگرانی هم که دارای زمین هستند و نیاز به تسهیلات دارند مقرر شده همان تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در اختیارشان قرار گیرد تا شروع به ساخت کنند.

 استاندار با اشاره به اینکه بزودی فرایند اجرایی تهیه و واگذاری و ساخت مسکن کارگری در استان یزد اعلام می‌شود، افزود: قرار است در کارگروهی با حضور معاونت عمرانی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر جمع بندی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم همه کارگران واجد شرایط مسکن کارگری را ساماندهی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران