Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخلو در جلسه هم اندیشی با موضوع طرح ساماندهی و ارتقا سطح داوران مسابقات قرآن کریم که صبح شنبه در مشهد و به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد گفت: اوقاف با بیش از چهار دهه برگزاری مسابقات باید بحث ساماندهی داوران به عنوان یکی از ارکان مهم این بخش در نظر می‌گرفت.

وی گفت: اگر چه در این مسیر قدم‌هایی برداشته شده و به سرانجام نرسیده لذا این را به صورت جدی در دستور کار گذاشتیم و با مشاوره‌های زیاد با افراد متخصص در نهایت به یک جمع بندی رسیدیم و آئین نامه‌ای تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قره شیخلو اظهار کرد: این طرح در حال سنجش است و بخشی از کل طرح ساماندهی شده است یعنی در کنار این سنجشی که آغاز شده و در یک بازه زمانی ۶ ماهه به پایان می‌رسد، ما آئین نامه‌های دیگری نیز فعال می‌کنیم که مجموعه این آئین نامه‌ها طرح ساماندهی را تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: همه طرح‌ها برای کامل شدن به زمان نیاز دارد و باید همه جوانب را برای آن در نظر بگیریم و در این شرایطی که هیچ قانون و ضابطه‌ای به این شکل وجود نداشته این دستاورد ۶۰ تا ۷۰ درصدی در گام اول، موفقیت خوبی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فواید آزمون برای داوران، گفت: اگر کسی در آزمون‌ها شرکت کرد و نمره نگرفت این موجب می‌شود که با نواقص خود آشنا شود و سعی در رفع نواقص خود می‌کند.

قره شیخلو اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاعات و سوابق ما در اوقاف کامل نبوده و ممکن است در تصمیم گیری و برخی از معافیت‌هایی که اعلام کردیم اشتباهی صورت گرفته باشد اگر مستنداتی داشته باشند اصلاح می‌کنیم.

وی از معافیت‌های برخی داوران از این آزمون گفت و افزود: تمام کسانی که در ۴۰ سال گذشته سابقه داوری در مسابقات کشوری و بین المللی دارند، با تصمیم کمیته منتخب از کل آزمون و یا بخشی از آزمون‌ها معاف می‌شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این آزمون موجب آشنایی داوران با نقایص داوری خود می‌شود و همین مسئله در نهایت موجب ارتقا جامعه داوری ما در کشور خواهد شد.

وی افزود: ما برای داوری علاوه بر دانش و مهارت، شرایط جسمی، شرایط سنی ۶۵ سال را تعیین کردیم.
 

کد خبر 5140293

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قره شیخلو مرکز امور قرآنی مشهد خراسان رضوی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز آمار کرونا عکس استانها شهرستان کرج انقلاب اسلامی ایران ایلام مشهد طرح ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری

مقامات کمیته داوران فوتبال اسپانیا به وقوع چندین مورد آفسایدگیری اشتباه در جریان بازی‌های فصل جاری لالیگا اعتراف کرده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل جاری لالیگا از نظر کیفیت قضاوت‌ها، بدون شک یکی از ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین فصول تاریخ این رقابت‌ها بوده است. نبود فناوری خط دروازه از یک سو و آفساید‌گیری‌های وسواس‌گونه اعتراض بسیاری از تیم‌ها را به همراه داشته است. شاید مهمترین آنها اتفاقی بود که دو هفته پیش در ال‌کلاسیکو به ضرر بارسلونا رخ داد؛ وقتی که داوران عبور توپ شلیک شده از سوی لامین یامال از خط دروازه رئال مادرید را ندیدند.

دامنه این اشتباهات آنقدر گسترده بوده که واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا را مجبور به اعتراف به اشتباه کمک داوران ویدئویی (VAR) در زمینه آفسایدگیری کرده است. در این راستا رادیو کادنا کوپه گزارشی منتشر کرد که در آن عنوان شده، مسئولان واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا در جلسه‌ای درون گروهی رخ دادن حداقل 4 تا 5 مورد اشتباه در آفساید‌گیری به خاطر اشتباه کشیدن خط آفساید اعتراف کرده‌اند که در تمام این موارد، VAR سعی در تأیید تشخیص اولیه صورت گرفته توسط داور وسط داشته‌اند؛ البته هنوز فاش نشده که این اشتباهات در کدام بازی‌ها رخ داده است.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

بخشی از اشتباهات رخ داده در زمینه آفسایدگیری در لالیگا از فصل آینده برطرف خواهد شد چرا که اسپانیایی‌ها نیز مانند لیگ برتر و سری A از سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری