Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:40:22 GMT

تأسیس دانشگاه مشترک تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۴۶۹۵

تأسیس دانشگاه مشترک تاجیکستان و ازبکستان در «خجند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمدیوسف امامزاده» وزیر آموزش و علوم تاجیکستان از ایجاد دانشگاه مشترک تاجیکی و ازبکی در شهر «خجند» مرکز استان سغد این کشور خبر داد.

امامزاده تاسیس این دانشگاه مشترک را به ابتکار طرف ازبکستان دانست و گفت: ما این پیشنهاد را مطالعه و تصمیم بر آن شد که دانشگاه مشترک دو کشور بر پایه دانشگاه دولتی شهر خجند ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که پیشنهادات مشابهی در این زمینه همچنین از کشورهای دیگر نیز دریافت می‌شود و ما آنها را نیز بررسی می‌کنیم.

بنابر سخنان وی، در سال تحصیلی گذشته، 3 هزار شهروند تاجیک وارد دانشگاه‌های خارجی شدند و بسیار از آنها به دلیل بیماری همه گیر کرونا نتوانستند به محل تحصیل خود سفر کنند.

وی گفت: به طور عمده، دانشجویان تاجیک وارد دانشگاه‌های قزاقستان، بلاروس، روسیه، چین، اوکراین و قرقیزستان شدند. دانشجویان تاجیک توانستند به اوکراین و بلاروس از طریق پروازهای چارتر سفر کنند.

امامزاده گفت: متاسفانه دانشجویان که وارد دانشگاه‌های روسیه و چین شدند، نتوانستند برای ادامه تحصیل به این کشور بازگردند. این امر البته به ما وابسته نیست، بلکه به طرف میزبان بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از دانشجویان به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند و بخشی دیگر بنا به توصیه در دانشگاه‌های تاجیکستان و محلی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ازبکستان دانشگاه مشترک دانشگاه مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید

محمد فاضلی جامعه‌شناس خطاب به روسای دانشگاه‌هایی که برای بورسیه‌ کردن دانشجویان معترض آمریکایی اعلام آمادگی کردند، توییتی منتشر کرد.

فاضلی طی این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی